۲ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82772487
T T
۰ نفر
يك ميليارد و 262ميليون دلار كالا از گمركات كرمانشاه صادر شد

كرمانشاه- ايرنا-مديركل گمركات استان كرمانشاه از صادرات يك ميليارد و 262 ميليون و 619 هزارو 608 دلار كالا به وزن 2ميليون و 892هزار و 876 تن از گمركات و بازارچه هاي مرزي استان درهشت ماه امسال خبر داد و گفت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد يك درصدي داشته است.

خليل حيدري روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين ميزان 595 ميليون و 33 هزار و 31 دلار با وزن يك ميليون و 690 هزار و 743 تن در گمركات كرمانشاه، خسروي، پرويزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
وي ادامه داد: ساير گمركات نيز در اين مدت 667 ميليون و 586 هزار و 577 دلار كالا را با وزن يك ميليون و 202 هزار و 132 تن از طريق مرزهاي استان كرمانشاه به خارج از كشور صادر كرده اند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزني 11 درصد و از حيث ارزش نيز سه درصد افزايش داشته است.
مديركل گمركات كرمانشاه عمده كالاهاي صادراتي از طريق اين گمركات را كاشي و سراميك، لوازم خانه داري و پاكيزگي، كولرهاي آبي، انواع ظروف پلاستيكي و ملامين، سيب زميني محفوظ شده به جز در سركه يا جوهرسركه يخ نزده، جوال و كيسه براي بسته بندي كالا از نوارپلي اتيلن يا پلي پروپيلن ذكر كرد.
وي همچنين رول نايلون، سيمان، پودر يا مايع لباسشوئي، گوجه فرنگي تازه يا سرد كرده، رخام پوليش داده شده، پروفيل بامقطع از آهن يا فولاد گرم نورد شده و رب گوجه فرنگي عنوان كرد و افزود: بيشتر اين كالاها به كشور عراق صادر مي شود.
حيدري اظهار كرد: در مجموع از گمركات استان كرمانشاه به 38 كشور صادرات قطعي انجام شده است.
استان كرمانشاه با 371 كيلومتر مرز مشترك با 2 بخش كُرد و عرب نشين كشور عراق و داشتن 6 مرز رسمي و بازارچه فعال، سالانه حدود نيمي از كل صادرات كالاهاي غيرنفتي كشورمان به عراق را به خود اختصاص مي دهد.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نويدي

سرخط اخبار استان‌ها