۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82768680
T T
۰ نفر

10 مدیر مالی در سنگاپور محكوم شدند

۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82768680
10 مدیر مالی در سنگاپور محكوم شدند

كوالالامپور – ایرنا –بانك مركزی سنگاپور امروز (سه شنبه) اعلام كرد كه 10 نفر از مدیران بانك ها و بخش های مالی این كشور را به اتهام پولشویی و تقلب مالی در ارتباط با شركت توسعه مالزی واحد تحت تعقیب قانونی قرار داده كه تاكنون دونفر از آنها حكم محكومیت زندان و هشت نفر دیگر نیز محرومیت از خدمات دولتی را دریافت كرده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'یئو جیاوی' یكی از مدیران سابق بانك سوئیسی 'بی.اس.آی' كه در ارتباط با شركت 'توسعه مالزی واحد' دچار نقض قوانین شده ، از خدمات مالی دولتی به طور دائم محروم و به حبس محكوم شده است.
روزنامه 'بانكوك پست' دراین زمینه نوشت: یك دادگاه سنگاپور در ماه جولای سال جاری میلادی (تیر96) 'یئو جیاوی' مدیر سابق مالی بانك سوئیسی 'بی.اس.آی' را به دلیل چهار و نیم سال فعالیت پولشویی و تقلب در ارتباط با پرونده مرتبط با تحقیقات پیرامون انتقال میلیاردها دلار از منابع مالی شركت توسعه مالزی واحد ، به زندان محكوم كرده است.
دراین گزارش به مدت محكومیت حبس وی اشاره ای نشده است.
بانك مركزی سنگاپور نیز در بیانیه امروز خود ضمن اعلام ممنوعیت دائم فعالیت دولتی علیه این فرد، همچنین یك ممنوعیت سه ساله نیز برای'كوین اسكولی' مدیرعامل بخش امور مشاوره مالی شركت 'كاپیتال ان.آر.ای' صادر كرد.
در بیانیه بانك مركزی سنگاپور آمده است كه شركت 'كاپیتال ان.آر.ای' با هدف انجام ارزیابی خدمات نفتی شركت 'پترو سعودی' فعالیت خود را آغاز كرده بود.
بر اساس این گزارش، 'اسكولی' موفق به كسب اطمینان ارزیابی شركت 'كاپیتال ان.آر.ای' از انجام ارزیابی شركت 'پترو سعودی' نشده است.
بانك مركزی سنگاپور پس از اعلام ممنوعیت دو نفر مسئول مذكور در ماه گذشته، اكنون دستور ممنوعیت فعالیت خدمات دولتی علیه هشت فرد دیگر مرتبط با شعبه های شركت توسعه مالزی واحد را نیز صادر كرده است.
به نوشته بانكوك پست،شركت توسعه مالزی واحد كه در دوره 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی فعالیت خود را آغاز كرده و ریاست شورای مشورتی آن نیز بر عهده وی بوده است، اكنون هدف تحقیقات پولشویی در دستكم 6 كشور از جمله سوئیس، سنگاپو و آمریكا قرار گرفته است.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی انجام هر گونه تخلفی در ارتباط با شركت توسعه مالزی را رد كرده است.
بانك مركزی سنگاپو در ماه می سال جاری ( خرداد96) اعلام كرد این مركز به بازنگری بانكی دو ساله نقل و انتقالات مرتبط با شركت توسعه مالزی واحد پایان داده است.
آساق**241**1599**انتشار دهنده:مریم شفیعی

سرخط اخبار جهان