۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۳
کد خبر: 82762526
T T
۰ نفر
رمه اي كه رميد؛ پولي كه پريد، پايي كه به زندان رسيد

تهران - ايرنا - كشاورزي بدليل خشكسالي از رونق افتاده بود؛ با همه سرمايه اش وفروش ادوات كشاورزي و دادن چك، تعدادي بره خريد تا كسب و كار جديدي براي خود دست و پا كند اما با مردن بره هايش به دليل بدهي روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي ايرنا، رئوف مددجوي 50 ساله تحت حمايت ستادمردمي ديه كشور ، سه دختر محصل مجرد دارد؛ تا زماني كه خشكسالي نشده بود سر مزرعه كار مي كرد اما با توجه به سرماي سال 94 و خشكسالي هاي اخير در فارس، به فكر شغل ديگر براي خود افتاد .
يكي از دوستان و بستگانش به او پيشنهاد خريد و فروش گوسفند را داد و او هم هر چه دارايي داشت را براي اين كار گذاشت و تعدادي بره خريد؛ در اين ميان مقداري هم از اين طرف و آن طرف قرض كرد. دلش خوش بود با بزرگ شدن بره ها ، گوسفندان را خواهد فروخت و وضعش بهتر خواهد شد اما در زمانه ما تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود!
ظاهرا محاسبات آقا رئوف قصه ما اشتباه از آب در آمد؛ او بدون انديشيدن به بسياري از مشكلات پيش بيني شده و پيش بيني نشده در اين كار ، قدم در راهي برداشت كه تنها سودي عايدش نكرده بود بلكه روي دوشش بره هايي مرده اي گذاشت با كلي بدهي و بعد از همه اينها ميله هاي زندان.
نه مرتعي براي علوفه كافي براي بره هايش وجود داشت نه آب بهداشتي؛ بره هاي رئوف، نارئوف تر از اين بودند كه با آب آلوده شركت صنعتي مجاور محل زنده بمانند؛ حالا رئوف ماند و چك هايي كه بابت خريد بره ها در دستش بود. او از خرداد امسال با طرح شكايت سه طلبكار و با مبلغ بدهي 99 ميليون توماني در زندان استهبان به سر مي برد؛ هرچند با تلاش خانواده اين زنداني مبلغي از بدهي تامين شده اما بابت بقيه بدهي 50 ميليون توماني همچنان در زندان حضور دارد. سه دختر مجرد دانش آموزش در نبود پدر به همراه مادرشان كه او هم از بيماري كليوي رنج مي برد در خانه‌اي روستايي با مبلغ واريزي يارانه امور زندگي را مي گذرانند.
زندانياني كه به دليل عدم توانايي نسبت به پرداخت دين ( حق الناس ) در جرائم غير عمد مانند ايراد صدمه بدني و يا قتل غير عمد ناشي از تصادفات رانندگي، حوادث كارگاهي، محكوميت هاي مالي نظير مهريه معقول و نفقه و چك هاي بلامحل غيركلاهبردار محبوس در زندان ها، با ثبت در اداره ثبت شركتها، هستند ، زندانيان جرايم غيرعمد و يا غيركلاهبردار ناميده مي شوند كه ستاد مردمي ديه از سال 69 تا كنون اين افراد را تحت حمايت خود قرار داده و طي اين سال ها ، بيش از 80 هزار مددجوي غيرعمد با كمك ستاد ديه آزاد شده و به خانه و زندگي خود برگشتند.
ستاد ديه كشور درباره رئوف مددجوي درخواست كرده است، نيكوكاراني كه تمايل دارند ياري‌گر اين مددجوي نيازمند باشند، مي‌توانند كمك‌هاي نقدي خود را به شماره حساب‌هاي ستاد ديه كشور به‌قرار 74/74 بانك ملت شعبه مستقل مركزي، 7777 بانك تجارت شعبه مركزي، 8888 بانك صادرات شعبه مركزي يا 55555 بانك ملي واريز نموده و براي اختصاص مبلغ پرداختي جهت آزادي اين فرد يادشده فيش‌ پرداختي را با تحرير موضوع كمك انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار كنند. روابط عمومي ستاد ديه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوي سؤالات شما در اين زمينه خواهد بود.
اجتمام** 7329 ** 1418
گزارش از ليلا اسماعيل نژاد ** ناشر: مريم برزآبادي
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه