۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۰:۴۳
کد خبر: 82755034
T T
۰ نفر
سفارت آمريكا در عراق به اتباع اين كشور هشدار امنيتي داد

بغداد - ايرنا - در پي اعلام تصميم دونالد ترامپ مبني بر برسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، سفارت آمريكا در بغداد با صدور بيانيه اي به اتباع اين كشور هشدار امنيتي داد.

به گزارش ايرنا، اين سفارتخانه در بيانيه خود به اتباع آمريكا در عراق هشدار داده است كه كاملا مراقب مسائل و رويدادهاي مختلف پيرامون خود باشند.
بيانيه گفته است: اين تصميم ممكن است باعث بروز اعتراضات و حتي - به زعم بيانيه - اقدامات تا حدي خشونت آميز شود و بر همين اساس اتباع آمريكا بايد كاملا مراقب باشند و تدابير امنيتي خود را بازنگري كنند.
سفارت آمريكا از اتباع اين كشور خواسته است از نزديك شدن به محل هاي برگزاري تظاهرات، اعتراضات يا تجمعات (احتمالي) خودداري كنند.
بيانيه همچنين مدعي شده است كه شهروندان آمريكا در عراق همچنان در معرض تهديد شديد ربوده شدن و خشونت تروريستي قرار دارند.
هشدارهاي مكرر سفارت آمريكا در بغداد به اتباع اين كشور به مناسبت هاي مختلف درحالي است كه طي سالهاي اخير هيچ گونه حادثه ضد امنيتي عليه اتباع آمريكا در عراق گزارش نشده است.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا چهارشنبه اعلام كرد كه بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد.
وي در سخناني در كاخ سفيد گفت: از وزارت خارجه مي خواهم كه آماده شود تا انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به بيت المقدس را آغاز كند.
رئيس جمهوري آمريكا سپس فرمان اجرايي شناسايي بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را امضا كرد.
به گزارش ايرنا، شهر قدس كه مسجد الاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفك فلسطين بوده و يكي از مهمترين اماكن سه گانه مقدس اسلامي به شمارمي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريكا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه هاي بين المللي است.
شبك**خاورم**380**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي

سرخط اخبار جهان