۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82754433
T T
۰ نفر

آیت الله خاتمی: تبلیغ تنها منبر رفتن نیست

۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82754433
آیت الله خاتمی: تبلیغ تنها منبر رفتن نیست

شیراز- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: تبلیغ به عنوان یكی از ماموریت های مهم روحانیت تنها محدود به منبر رفتن نیست بلكه روحانیون باید همواره پس از مطالعه به تبلیغ معارف دینی بپردازند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه سه شنبه در آیین عمامه گذاری طلاب در شهر شیراز افزود: روحانیون همواره باید مقید به نوشتن و مطالعه باشند، زمان‌شناسی یكی دیگر از ویژگی‌های تبلیغ است در هر مقطعی رسالتی به دوش انسان است و نكته سوم شجاعت در ابلاغ تكلیف است.
وی اظهار كرد: بصیرت این است كه بدانیم دشمن كجاست و چرا عصبانی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریكا در مذاكرات به ‌دنبال اهدافی بود و تصور می كند كه موفق شده است اما فناوری هسته ای با توجه به این كه بومی شده است، قابل از بین رفتن نیست.
آیت الله خاتمی گفت: آمریكا در پیشبرد اهداف خود در زمینه فعالیت های موشكی ایران نیز شكست خورده است چرا كه همه مسئولان كشور به تبعیت از مقام معظم رهبری گفتند كه این موضوع قابل مذاكره نیست.
امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: مشكلات اقتصادی در جامعه وجود دارد اما روحانیت نباید سبب ناامیدی در مردم شود و همواره باید از موضع حق دفاع كند و در كل روحانیت موظف به بیان واقعیات است.
وی افزود: دشمن سعی دارد روحانیت را بی طرف نشان دهد و ان را در مقابل نظام قرار دهد و این در حالی است كه هیچكدام از مراجع، مخالف نظام نیستند بلكه همگی بر تقویت نظام تاكید دارند.
در این آیین، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) نیز حضور داشتند.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

سرخط اخبار استان‌ها