۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82754024
T T
۰ نفر

گفت وگوی تلفنی ترامپ و محمود عباس

۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82754024
گفت وگوی تلفنی ترامپ و محمود عباس

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین، وی را در جریان تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، یك مقام نزدیك به تشكیلات خودگردان فلسطین كه خواست نامش فاش نشود،ضمن اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری فرانسه، از بیان جزئیات این گفت وگوی تلفنی خودداری كرد و فقط گفت كه در این تماس تلفنی، ترامپ، محمود عباس را در جریان جزئیات تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به بیت المقدس قرار داده است.
بر اساس این گزارش، در حالی كه انتظار می رفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا روز گذشته (دوشنبه) تصمیم خود را درباره انتقال سفارت این كشور در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس اعلام كند، كاخ سفید اعلام كرد كه این تصمیم گیری به زمان دیگری موكول شده است.
با وجود آنكه براساس قانون مصوب كنگره آمریكا در سال 1995 دولت این كشور موظف است كه نسبت به انتقال سفارتخانه خود به قدس اقدام كند، تاكنون همه رئیسان جمهوری این كشور این قانون را تعلیق كرده اند.
ترامپ نیز تاكنون دو بار این قانون را به دلیل آنچه احتمال تاثیر منفی بر روند گفت و گوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده، تعلیق كرده است.
'جرد كوشنر' مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا روز یكشنبه گفت كه رئیس جمهوری هنوز درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیمی نگرفته است. وی با این حال تاكید كرد كه این مساله همچنان در دست بررسی است.
'صائب عریقات' دبیر كمیته اجرایی 'سازمان آزادی بخش فلسطین' همچنین هشدار داد كه اعتراف آمریكا به پایتخت بودن قدس برای اسرائیل یك آشوب بین المللی خطرناك ایجاد خواهد كرد.
همچنین كاخ سفید اعلام كرد ترامپ تا ساعاتی دیگر دراین رابطه با نخست وزیر رژیم اشغالگر نیز گفت و گوی تلفنی خواهد داشت.
فلسطینی ها در هفته ای كه گذشت همواره تاكید كرده اند كه انتقال سفارتخانه آمریكا ازتل آویو به بیت المقدس غیر قابل پذیرش است.
اروپام**9041*شبس*1488 *مترجم: منوچهر جعفری* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

سرخط اخبار جهان