۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82752021
T T
۰ نفر
رئیس بازرسی شهرداری تهران: رفع سد معبر دستفروشان از مطالبات اصلی شهروندان است

تهران ـ ایرنا ـ رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی در تماس های سه ماه اخیر با سامانه های137 و 1888 شهرداری، رسیدگی و رفع سد معبر دستفروشان در سطح شهر است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان بازرسی، محمد جواد شیرازی تماس های مردم با سامانه 1888 را در سه ماهه اخیر 253 هزار و 555 تماس اعلام و خاطرنشان كرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5درصد كاهش یافته و از این تعداد تماس 13 هزار و 361 مورد در قالب پرونده های الكترونیكی و بصورت سیستمی به رده های اجرایی برای رسیدگی ارجاع شده است.
شیرازی، سد معبر دستفروشان را بیشترین انتقاد و شكایت شهروندان عنوان كرد و افزود: رشد 13 درصدی شكایات مردمی در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه 1888 مشهود است و باید با برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی و نظارتهای مستمر در كاهش این آمار تلاش مضاعفی نمائیم.
وی تاخیر اتوبوس های بخش خصوصی و تغییر كاربری مسكونی به تجاری و اداری را دیگر موارد شكایتی مردم در سامانه 1888 دانست و گفت: به ترتیب موارد شكایتی مذكور 17 و 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 كاهش یافته است.
شیرازی افزود: در سه ماهه اخیر 52 مورد موضوع قطع، جابجایی و خشك كردن درختان نیز توسط مردم به سامانه 1888 اعلام شده كه بیشترین آن مربوط به مناطق 4،3،1و 5 شهرداری تهران است كه این موارد نیز نسبت به سال گذشته 63 درصد كاهش یافته است.
شیرازی در خصوص پیامهای مردمی در سامانه 137 طی سه ماهه اخیر نیز اظهار كرد: رفع سد معبر دستفروشان، طعمه گذاری برای حیوانات موذی و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، بیشترین درخواست های شهروندان دراین تماس ها بوده است.
وی اضافه كرد: در سه ماهه اخیر 528 درخواست مربوط به قطع درختان شامل مناطق 2،1و 4 شهرداری تهران نیز در سامانه 137 به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران بر تقویت سامانه های137 و 1888 تاكید كرد و افزود: در مدیریت جدید شهری نه تنها سامانه های ارتباط مردمی 137و1888 تضعیف نشده بلكه با برنامه ریزی های مدون، اصلاح فرایندها و بكارگیری امكانات سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا، برای تقویت و ارتقای كارایی سامانه ها و افزایش رضایتمندی شهروندان تهرانی تلاش خواهیم كرد.
وی در همین راستا ادامه داد: با طراحی اپلیكیشن «همیاران» شهروندان می توانند توسط گوشی های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شكایات خود را از عملكرد شهرداری به همراه عكس، فیلم، موقعیت جغرافیایی و روش های دیگر به سامانه 1888 اعلام و پیگیری كنند.
به گفته وی، همچنین از طریق همین اپلیكیشن می توان از سامانه 137 و سایر بخشهای شهرداری تهران خدمات مرتبط را دریافت كرد.
شیرازی تاكید كرد: راه اندازی اپلیكیشن همیاران در مرحله آزمایشی قرار دارد و در این مرحله دسترسی در اختیار ناظران 1888 قرار داشته و در آینده نزدیك این امكان برای همه اقشار جامعه فراهم خواهد شد.

*همه توان خود را برای ایجاد مدیریت شیشه ای در شهرداری بكار خواهیم گرفت
رئیس سازمان بازرسی شهردای تهران در خصوص مدیریت شیشه ای در شهرداری نیز گفت: شهردار تهران با جدیت این موضوع را دنبال می كند و در جلسات عمومی و خصوصی با رده های اجرایی شهرداری و دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی، تكلیف كرده اند در جهت اجرایی شدن این امر مهم گام برداشته و از هیچ تخلف و انحرافی چشم پوشی نگردد.
شیرازی افزود: در راستای تاكیدات شهردار تهران برای مدیریت شیشه ای، سازمان بازرسی با انتشار بنرهایی در سطح مناطق، نواحی، سازمانها و شركت های شهرداری تهران از كاركنان خدوم شهرداری درخواست كرده با مشاهده كمترین تخلف و انحراف از سوی رده های اجرایی در هر سطحی، مراتب را به سازمان بازرسی گزارش كنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/6139 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه