۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82748614
T T
۰ نفر
توليت آستان قدس رضوي: مكتب انتظار نجاتبخش بشريت است

مشهد- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي​ مكتب انتظار را در مقابل انزلام، نجاتبخش بشريت توصيف و بيان كرد: هر اقدامي كه در جهت گسترش معروفها، بايدها و ترك نبايدها و هر توجهي كه به بينوايان و مستضعفان در جامعه شود در جهت رضايت ولي عصر(عج) است.

حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز جمعه در مراسم سالروز شهادت آيت الله مدرس در مزارش در كاشمر افزود: كسي نمي تواند با انقلاب اسلامي، ولايت و حركت پرخروش منتظران ايستادگي كرده، مخالف باشد و بعد بگويد من منتظر هستم. امروز در تجليل از مقام شهيد مدرس و شهداي عاليقدر بر ما واجب است بگوئيم مكتب انتظار در مقابل مكتب انزلام عرصه هاي مختلف را فتح مي كند.
وي ادامه داد: مكتب انزلام با همه رسانه و حكومتهاي دست نشانده و قدرتي كه در منطقه دارد نتوانسته كاري كند اما مكتب انتظار روز به روز در عالم جلوه جديدي ايجاد مي كند. هر كس در كشور و نظام انديشه اي غير از مكتب انتظار و 'ما مي توانيم' دارد نگاهش آسيبزا است.
توليت آستان قدس رضوي همچنين ياد و خاطره شهيد مدرس را گراميداشت و گفت: شهيد مدرس چهره اي الگو در داشتن ظرفيت و مبتلا شدن به ابتلائات سخت است. مدرس در برابر حكومت ستمشاهي ايستاد و به ابتلائات سختي دچار شد ولي ايستادگي و مقاومت كرد. تمام اولياء الهي در مواجهه با سختيها نه تنها عرصه را ترك نكردند بلكه دشمن را وادار به عقب نشيني و تسليم كردند.
وي مبتلا شدن به ابتلائات سخت، صبر، ايستادگي و مقاومت را از خصوصيات و ويژگيهاي مكتب انتظار ذكر و بيان كرد: با انتظار به موعود و معنويت مي توان دينمدار، ولايتمدار و مقاوم در راه هدف بود و اقتصاد، سياست و جامعه را بر اساس دين و آموزه هاي ديني ساخت و با اين انتظار دشمنان در نظر بسيار حقير شمرده مي شوند.
حجت الاسلام رئيسي افزود: در هشت سال دفاع مقدس فرزندانمان در جبهه ها حضور يافتند و با شعار انتظار و خستگي ناپذيري و مقاومت در برابر تمام استكبار ايستادند.
آيت الله سيد حسن مدرس متولد زواره، سياستمدار و روحاني مبارز مخالف استبداد رضاخاني در ۱۶ مهر ۱۳۰۷ دستگير و به دامغان، مشهد و سپس به خواف در جنوب خراسان تبعيد شد. وي پس از هفت سال تحمل تبعيد در خواف توسط ماموران ستمشاهي دهم آذر۱۳۱۶ برابر با ۲۷ رمضان ۱۳۵۶ به شهادت رسيد. آرامگاه وي در شهر كاشمر واقع است. كاشمر در فاصله 228 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
خبرنگار: ليلا قرايي **انتشار: حسين كريم زاده

سرخط اخبار استان‌ها