۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82741872
T T
۰ نفر
شهرستان ابهر از ساخت 17 واحد مسكوني در مناطق زلزله زده حمايت مي كند

زنجان ايرنا - رئيس كميته امداد شهرستان ابهر گفت: كميته امداد اين شهرستان از ساخت و بازسازي 17 واحد مسكوني در مناطق زلزله زده حمايت مي كند.

محسن داودي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به استقبال گسترده مردم براي كمك به زلزله زدگان، افزود: كميته امداد شهرستان در راستاي خدمت رساني و انجام وظيفه در قبال هموطنان زلزله زده استان كرمانشاه از همان ساعت هاي اوليه، به ايجاد پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي نقدي و غير نقدي مردم نيكوكار ابهر با هماهنگي كميته امداد استان اقدام كرده است.
وي با اشاره به ساير برنامه ها براي ياري رساندن به هموطنان آسيب ديده تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) كه در زلزله خانه هاي آنان تخريب شده يا نياز به مرمت دارد، ابراز كرد: استان زنجان، كمك به احداث 100 واحد مسكوني را پشتيباني خواهد كرد كه از اين تعداد سهميه شهرستان ابهر 17 واحد مسكوني است.
رئيس كميته امداد شهرستان ابهر تاكيد كرد: اعتبار مورد نياز براي اين طرح ياري رساني به آسيب ديدگان تحت حمايت كميته امداد شهرستان ابهر بالغ بر 170ميليون تومان است كه براي هر واحد 10 ميليون تومان در نظر گرفته شده است و اميد است با همكاري و كمك مردم نيكوكار شهرستان اعتبار موردنياز اين طرح جمع آوري شود.
وي خاطرنشان كرد: مبالغ جمع آوري شده به طور مرحله اي با هماهنگي مديريت كميته امداد امام خميني(ره) استان ارسال خواهد شد و انتظار داريم مردم در اين طرح مانند هميشه ما را ياري كنند.
داودي در زمينه ساخت و مقاوم سازي مسكن خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد شهرستان، تصريح كرد: امسال احداث 43 واحد مسكن روستايي را در دست پيگيري داريم كه 25 واحد در مراحل پاياني قرار دارد و احداث 18 واحد در حال پيگيري است.
وي تاكيد كرد: براي تامين مسكن نيازمندان در شهرهاي ابهر، هيدج و صائين قلعه خريد يا احداث 61 واحد مسكوني هدف گذاري شد كه 35 واحد بطور كامل تامين و تحويل خانواده هاي تحت پوشش قرارگرفت و مابقي هم در حال اقدام است.
رئيس كميته امداد شهرستان ابهر اظهار كرد: براي احداث هر واحد روستايي، به تعدادي از واحدها كمك هاي بلاعوض 100 ميليون ريالي و 150ميليون ريالي پرداخت شده است و مابقي هزينه ساخت بيش از 50 ميليون ريال و در روستاها از محل زكات جمع آوري و كمك شده است و قسمتي از هزينه توسط خود افراد و هم افزايي كمك هاي خيرين و بستگان تامين شده است.
وي بيان كرد: مساحت اين واحدها حداقل 52 مترمربع در روستاها است و در شهرها اگر خانوارها داراي زمين باشند كميته امداد حمايت‌هاي مالي براي صدور پروانه ساخت و احداث اقدام مي نمايد و در سر فصلي ديگر كه خريد واحد مسكوني مقاوم، نوساز و مورد تاييد كميته امداد است اقدام مي كند كه در همين راستا 35 واحد اقدام شده است.
داودي با اشاره به اينكه هدف اصلي تمامي برنامه ها و طرح هاي كميته امداد امام (ره) 'توانمندسازي' خانواده هاي تحت پوشش است، ابراز كرد: امروزه تامين مسكن دغدغه اصلي بسياري از مردم است و يكي از موضوع هاي مهمي كه مي تواند كمك شاياني به توانمندسازي خانواده ها كند ' تامين مسكن' و بعد از آن 'اشتغال' اين خانواده ها است.
/6085/7324
خبرنگار: اكرم بيات ** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها