۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82741046
T T
۰ نفر
تاكيد شخصيت هاي حوزوي قم بر حفظ وحدت كشورهاي اسلامي و جبهه مقاومت پس از نابودي داعش

قم- ايرنا- برخي شخصيت هاي برجسته حوزوي قم با تحليل علل و عوامل پيدايش و اضمحلال گروه تروريستي داعش، به كشورهاي اسلامي و جبهه مقاومت توصيه كردند: در فضاي بعد از داعش همچنان بايد وحدت و انسجام خود را حفظ كرده ومراقب پيدايش اين گروه تروريستي با نام و نشان و يا در نقطه ديگر باشند.

به گزارش ايرنا،اين شخصيت ها بر اين باورند هر چند گروه تروريستي داعش از نظر تشكيلاتي به پايان رسيده است ولي اين تفكر ممكن است با توطئه مستكبران و مزدوران آنها با نام و نشان ديگري، ظهور و بروز پيدا كند.
آنان همچنين از مجاهدان و سردمداران جبهه مقاومت بويژه تدابير حكيمانه هبر معظم انقلاب اسلامي و سرلشكر قاسم سليماني تجليل و تقدير كردند.
اساتيد حوزه در تحليل هاي خود بر اين باورند كه جمهوري اسلامي ايران با تدابير داهيانه و حكيمانه رهبر معظم انقلاب و درايت هاي فرمانده سپاه قدس كه خود در خط مقدم جبهه حق عليه باطل حضور و نقش مستشاري داشته، در تضعيف و پايان بخشي به فتنه داعش، نقش اساسي را ايفا كرده است.
بزرگان حوزوي همچنين از فتواي وحدت بخش مرجعيت شيعه حضرت آيت الله سيستاني تقدير و اجماع ايجاد شده ميان رزمندگان جبهه مقاومت، ارتش كشورهاي عراق و سوريه و تيپ هاي زينبيون و فاطميون را ستودند و تاكيد كردند كه اين اجماع و وحدت ايجاد شده در منطقه نبايد دستخوش حوادث شود.
شخصيت هاي برجسته حوزوي تصريح كردند: بايد مراقب بود تفكر داعش با نام و نشان ديگري در كشورهاي اسلامي بار ديگر ظهور و بروز پيدا نكند.

*آيات سيد هاشم حسيني بوشهري عضو مجلس خبرگان رهبري، سيد محمد سجادي از استادان برجسته حوزه علميه قم، حسن ممدوحي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه و محمد تقي رهبر عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا و عليرضا اعرافي و سيد محمد سعيدي در بيانيه هاي ارسالي، نقطه نظرات خود را در مورد 'پايان داعش' بيان كردند كه چكيده اي از سخنان آنها در پي مي آيد.

**آيت الله سيد محمد سجادي استاد برجسته حوزه علميه قم با اشاره به اينكه داعش هيچ ارتباط و ميانه اي با دين مبين اسلام نداشت، گفت: داعش براي خدشه دار كردن چهره دين اسلام توسط آمريكا، اسرائيل و مزدوران منطقه اي آنها تشكيل شده است.
وي خاطرنشان كرد: نابودي داعش يك فتح مبين براي دنياي اسلام است وبايد از رهبر معظم انقلاب، سرلشكر قاسم سليماني، آيت الله سيستاني وساير مجاهدان اين عرصه، سپاسگذار باشيم.
آيت الله سجادي خاطرنشان كرد:در نابودي داعش تدابير رهبر معظم انقلاب، فتواي آيت الله سيستاني و انسجام ايجاد شده در منطقه و راهبردهاي فرمانده سپاه قدس، نقش بسيار تعيين كننده و كليدي داشت.
وي ادامه داد: با پايان داعش، وعده خداوند متعال در مورد ذلت ظالمان محقق شده است، آنها به هيچ كس اعم از زن و مرد، پير و جوان، مسجد، كليسا و كنيسه و ... رحم نمي كردند و گروهي به تمام معنا، تروريستي و ويرانگر بودند.
وي ادامه داد: در هشت جنگ تحميلي نيز همه كشورها به صدام انواع تسليحات و امكانات را مي دادند ولي در اختيار كشور ما حتي سيم خاردار هم نمي دادند ولي درنهايت اتحاد و وحدت باعث پيروزي ما شد.
آيت الله سجادي گفت: داعش نيز در نتيجه اتحاد و انسجام ايجاد شده در منطقه نابود شده و خود و حاميان وي شكست مفتضحانه اي را دريافت كردند.
وي خاطرنشان كرد: آنها از هر روزنه اي دنبال جبران اين شكست و ذلت هستند و همه بايد مراقب نقشه هاي شيطاني آنها واستكبار باشيم تا بار ديگر با نام ديگري ظهور نكنند.

**آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري امام جمعه موقت قم و عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه نابودي داعش از الطاف الهي و مجاهدت مجاهدان راستين راه حق بوده است، گفت: متاسفانه برخي كشورهاي عضو ائتلاف مبارزه با داعش از جمله آمريكا و كشورهاي منطقه، سلاح و تجهيزات در اختيار اين گروه تروريستي قرار مي دادند.
وي افزود:سلاح هاي كشف شده حاكي از آن بود كه برخي كشورهايي كه شعار مبارزه با داعش را سرمي داند در پشت پرده از نظر لجستيكي، تجهيزات و سلاح به اين تروريست ها كمك مي كردند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: گروه تروريستي داعش با تدابير حكيمانه رهبر معظم انقلاب و درايت هاي سردار رشيد اسلام حاج قاسم سليماني، مجاهدت ارتش و مردم عراق وسوريه و ساير مجاهدان از كشورهاي افغانستان، پاكستان و لبنان از بين رفت.
وي با اشاره به تدابير رهبر معظم انقلاب در نابودي داعش گفت: دربرهه اي از زمان، عده اي معتقد بودند چرا ما بايد با داعش بجنگيم و برخي مي گفتند داعش همه جا را گرفته و ما براي چه خود را درگير كنيم؟.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درمقابل اين گروه ها مي فرمودند، بايد اين فتنه و حركت انحرافي ايجاد شده از سوي دشمنان، خاموش واز بين برود و نقش يك رهبر حكيم و فرزانه در اينجا مشخص خواهد شد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به نقش آفريني هاي سرلشكر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس گفت: بايد خداي بزرگ را از بابت اين فرمانده رشيد اسلام، شاكر باشيم، ايشان در همه صحنه ها در خط مقدم حضور داشته و باعث دلگرمي رزمندگان و مجاهدان عرصه مبارزه مي شدند.

**آيت الله حسن ممدوحي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در اين زمينه گفت: دنياي كفر با ايجاد داعش دنبال بي آبرو كردن اسلام، به ضعف كشاندن كشورهاي اسلامي، ناامن سازي جمهوري اسلامي ايران و ايجاد وحشت و هراس در كشورهاي اسلامي و در نهايت تسليم كردن آنان بود، كه هيچ كدام از انها محقق نشد.
وي ادامه داد: با تقدير الهي، داعش به دست خود كشورهاي اسلام و جبهه مقاومت تضعيف و براي هميشه به تاريخ پيوست و حاميان و پديدآورندگان آن نيز در جهان، روسياه شدند.
آيت الله ممدوحي تصريح كرد: خداوند داعشي ها را به عذاب خود مبتلا و هر اندازه كه آنها جنايت و خيانت كرده اند مورد خشم و عقوبت خود قرار مي دهد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: به هوش باشيم اگر داعش از جاي ديگر مانند ماري سربرآورد به فوريت بايد سر آن قطع شود، ولي خود انديشه وهابيت ديگر به سمت تفكر خشونت بار داعشي نمي رود و آنها براي هميشه نابود شدند.

** حجت الاسلام والمسلمين محمد تقي رهبر عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز نيز گفت: هر چند داعش از نظر تشكيلاتي و سازماندهي برچيده و نابود شده است ولي عناصر داعشي و تفكر آنها هنوز هستند كه بايد مراقب آنها باشيم.
وي افزود: عناصر داعشي ممكن است به ترورهاي كور، حركت هاي انتخاري، ايجاد ناامني و خرابكاري در مناطق مختلف روي بياورند و بايد هميشه مراقب اين جريان خطرناك و وحشي بود.
وي ادامه داد: كشورهاي اسلامي بايد همچنان سد محكمي در برابر نفوذ واقدامات خرابكارانه ها داعشي ها باشند.
رهبر اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و سرنگوني رژيم طاغوت، منافقان و مخالفان انقلاب چه كار كردند؟ آيا كار آنها بعد از انقلاب تمام شد؟
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد:منافقان هنور در دامان امريكا حضور دارند و به صورت طبيعي، تفكر داعشي همچنان وجود دارد ولي بايد مراقب بود كه به آنها ميدان داده نشود، بلكه بايد از نفوذ اين جريان در همه جاي جهان كاسته شود.
وي ادامه داد: انسجام و وحدت جهان اسلام در برابر دشمنان و داعش و مراقبت جبهه مقاومت از ظهور مجدد اين تفكر تكفيري، بايد مورد توجه قرار گيرد.
رهبر با اشاره به اينكه داعش فرزند نامشروع غرب و ارتجاع منطقه است، بيان داشت: توطئه هاي امريكا، رژيم صهيونيستي وآل سعود تمام شدني نيست ولي وحدت، بيداري و آگاهي كشورهاي اسلامي، نقشه هاي آنها را خنثي مي سازد.

**آيت الله عليرضا اعرافي امام جمعه موقت قم و مديرحوزه هاي علميه كشور خاطرنشان كرد: پيروزي امروز وامدار رهبري حكيمانه و داهيانه رهبر معظم انقلاب اسلامي از يك سو و حضور عالمانه مرجعيت اعلي شيعه در عراق و حمايت معنوي مراجع تقليد و جانفشاني جوانان مؤمن از كشورهاي عراق،سوريه و لبنان از سوي ديگر است.
وي ادامه داد: پيروزي ميداني ‌ـ‌ نظامي جبهه مقاومت برخلافت دروغين داعش، گامي بزرگ براي تثبيت حق در منطقه غرب آسيا و شكست مفتضحانه جبهه غربي‌، عبري، عربي به سردمداري امپرياليسم‌ـ‌ صهيونيسم است.
اعرافي اظهار داشت: حضور مستشاري سپاه قدس به فرماندهي سرلشكر قاسم سليماني و مدافعان حرم از فاطميون و زينبيون را بايد پر اهميت دانست؛ زيرا اين مردان سربدار با حضور در ميادين نبرد، گروه‌هاي تروريستي‌ـ تكفيري خطرناك را از عتبات مقدسه و حرم زينب كبري(س) دور ساخته و اجازه ندادند تا حرمت اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و وحدت امت اسلامي هتك شود.
مديرحوزه هاي علميه بيان كرده است: بي ‌گمان بايد هوشيار باشيم كه شكست داعش و بسته شدن پرونده خلافت خود خوانده آنان به معني نابودي تفكر تكفيري نيست؛ زيرا ريشه اين تفكر وجود دارد و انديشه‌هاي ساخته و پرداخته انگليسي و آمريكايي با تمام قدرت فكري و مادي با دلارهاي نفتي دولت‌هاي وابسته به استكبار هم چنان فعالانه بر طبل تكفير و تفرقه مي‌كوبد تا استكبار به مطامع اهريمني خود برسد و اسرائيل در حاشيه امن قرار گيرد.

**آيت الله سيد محمد سعيدي توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نيز دراين رابطه بيان كرد: هدايت گري هاي رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي ايران، روشنگري هاي مرجعيت ديني و همدلي مردم با رزمندگان اسلام، موجب شد تا شجره بي ريشه داعش خشكانده شود و پرچم شيطاني آنها پايين آيد.
وي افزود: تاريخ بار ديگر آيت خدا را در مقابل ديدگان انسان ها نمايان ساخت و وعده نابودي باطل و پيروزي حق را بر دل هاي عبرت گيرندگان طنين انداز كرد.
وي خاطرنشان كرد: قدرت هاي استكباري در سال هاي اخير كه رشد گسترده اسلام و توجه جهانيان به آموزه هاي اسلام ناب را در سراسر گيتي مشاهده كرده بودند؛ سعي داشتند با ايجاد داعش، جنگي فرسايشي را در كشورهاي اسلامي به راه بيندازند و ضمن مخدوش نمودن چهره رحماني و آزادي خواه اسلام در جهان، در سايه آن، نقشه هاي شوم خود را عليه ملت هاي آزاده اجرايي سازند.
امام جمعه موقت قم تصريح كرد: اين نطفه نامشروع، در عمر منحوس خود و با فريب افراد و به ويژه جواناني از مليت هاي مختلف، جنايت هايي وحشيانه اي را نسبت به انسان ها با اديان و مذاهب مختلف روا داشت كه كمتر ذهني توان تصور آن را مي نمايد، داعش با خيال ايجاد حكومت اسلامي، تلاش كرد خشن ترين چهره دينداري را از اسلام به جهانيان نشان دهد.
سردار سرلشكر پاسدار حاج قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز سه شنبه 30 آبان ماه طي نامه‌اي به محضر رهبر انقلاب اسلامي، پايان سيطره شجره خبيثه داعش را اعلام كرد و اين پيروزي بزرگ را به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و جهان اسلام تبريك گفت.
رهبر معظم انقلاب نيز در پاسخ به اين نامه ضمن تجليل از رشادت هاي فرماندهان و جوانان مدافان حرم بر غافل نشدن از كيد دشمنان تاكيد كردند.
7401/ 6133/ گزارش از: بهمن اطمينان ** انتشار- جعفرمسلمي

سرخط اخبار استان‌ها