۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82739350
T T
۰ نفر

خريد تضميني پنبه در رشتخوار آغاز شد

۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82739350
خريد تضميني پنبه در رشتخوار آغاز شد

تربت حيدريه - ايرنا- مدير جهاد كشاورزي رشتخوار گفت: خريد تضميني طلاي سفيد در سطح يك هزار و 850 هكتار از اراضي شهرستان رشتخوار آغاز شد .

حميد رضايي عصر چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت : امسال با توجه به پائين آمدن قيمت پنبه و در راستاي حمايت از توليد، خريد تضميني پنبه را با قيمت دو هزارو 400تومان تا سه هزار و 500تومان در رشتخوار انجام مي شود .
وي با اشاره به اينكه قيمت خريد تضميني بر اساس جداول كيفيت پنبه تعيين و به پنبه كاران پرداخت مي شود، افزود: پنبه كاران شهرستان مي توانند جهت تحويل وش پنبه توليدي خود به شركت تعاوني تامين نياز پنبه كاران عامل خريد تضميني پنبه در شهرستان كه در كارخانه سفيد گل جنگل واقع در بخش جنگل مستقر است، مراجعه كرده و محصول خود را تحويل دهند.
وي در خصوص شرايط و كيفيت محصول قابل خريد گفت: اين محصول بايستي توليد سال جاري بوده و از هر گونه الودگي به مواد خارجي مانند خاك و كلوخ عاري باشد و صرفا خريد از كشاورزان با معرفي نامه از سوي جهاد كشاورزي انجام مي‌ شود.
مهندس رضايي بيان كرد: تاريخ شروع خريد پنبه از 7 ابان ماه لغايت ٣٠ دي ماه سال جاري است و قيمت محصول براساس جدول نرخ تضميني دستورالعمل و نظر كارشناس مربوطه تعيين مي‌شود.
وي همچنين گفت: پيش بيني مي شود ميزان 4500 تن وش پنبه از سطح 1850 هكتار مزارع پنبه برداشت شود .
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه پنبه يك گياه وجيني است در بحث تناوب بسيار كشت مهمي است و از سوي ديگر به دليل طول دوره رشد و نوع ريشه اي كه دارد، ضمن تاثير در حاصلخيزي خاك، باعث مي شود كه در كشت بعدي مزارع از علف هرز عاري باشد.
رضائي خاطر نشان كرد: به دليل عمليات كاشت، داشت و برداشت گياه پنبه از لحاظ اشتغالزايي در بخش كشاورزي بسيار مهم است و از سوي ديگر در صنعت نساجي نيز كاربرد بسيار زيادي دارد و از آن به عنوان طلاي سفيد نام برده مي شود.
رشتخوار با 40هزار هكتار زمين زير كشت سالانه 350هزار تن محصول توليد و به بازار عرضه مي كند.
خبرنگار: حسين خاكشور *انتشار: علي اصغرافتاده
/1744/7493

سرخط اخبار استان‌ها