۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82736133
T T
۰ نفر
شناسايي 298 فقره انشعاب آب آشاميدني غير مجاز در روستاهاي زنجان

زنجان - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان زنجان گفت: طي هفت ماهه گذشته از سالجاري 298 فقره انشعاب آب آشاميدني غيرمجاز در سطح روستاهاي اين استان شناسايي شد.

رضا كابلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از 298 انشعاب غيرمجاز شناسايي شده در سطح روستاهاي استان زنجان 68 فقره به مجاز تبديل و 230 انشعاب ديگر نيز در مراحل واگذاري و يا معرفي به مراجع قضايي اين استان است.
به گفته وي، جمع آوري و شناسايي انشعابات غيرمجاز به منظور جلوگيري از هدر رفت آب آشاميدني و مديريت مصرف انجام شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان زنجان گفت: اين شركت با ارتقا سيستم هاي جديد سخت افزاري و نرم افزارهاي جديد در تلاش است تا پرت آب و دقت در ابزارهاي اندازه گيري توليد و توزيع را افزايش دهد.
كابلي خاطرنشان كرد: در حال حاضر تلفن گوياي 1523 شركت آب و فاضلاب روستايي در سطح استان زنجان آماده پاسخگويي و ثبت حوادث و اعلان نظر مشتركان طي شبانه روز است.
به گزارش ايرنا، شركت آب و فاضلاب روستايي استان زنجان 99 هزار و 958 مشترك دارد.
تابستان امسال 164 روستاي زيرپوشش اين شركت به علت كمبود آب و فرسودگي تاسيسات با بحران آب مواجه بودند كه آبرساني سيار از نخستين روز مرداد در روستاهاي استان زنجان آغاز و تا اواخر آبان ادامه دارد.
برخي روستاها چند ساعت جيره بندي آب آشاميدني دارند، آبرساني براي تعداد ديگري با تانكر انجام مي شود به طوري كه سرانه آبرساني براي هر نفر روزانه 20 تا 30 ليتر است.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها