۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۵
کد خبر: 82735390
T T
۰ نفر
شناسايي بازارهاي صادراتي براي كاهش آمار بيكاري درسمنان ضروري است

سمنان- ايرنا- رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان سمنان گفت: شناسايي بازارهاي صادراتي به منظور ارسال محصولات توليدي به نقاط مختلف جهان و كاهش آمار بيكاري در استان ضروري است.

علي اصغر جمعه اي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود : سمنان در زمينه محصولات كشاورزي، معدني و صنعت داراي ظرفيت هاي فراواني است كه اين مزيت ها را ساير استان هاي كشور ندارند.
وي اظهارداشت: به عنوان مثال در بخش كشاورزي ظرفيت صادرات سيب و انگور استان به كشور هاي اروپايي وجود دارد و در زمينه توليد پسته و فرش هاي دستبافت هم توليدهاي استان ظرفيت صادراتي دارند.
وي خاطرنشان كرد: ظرفيت هاي صادراتي استان را بايد از حالت غير فعال به حالت فعال درآورد و كنار هم قرار داده و براي افزايش توليد كمك كرد.
رييس اتاق بازرگاني سمنان اضافه كرد: توليد بايد صادرات محور باشد و گروه هاي تحقيق و توسعه بر روي افزايش كيفيت و كاهش قيمت محصول ها پژوهش كنند.
جمعه اي با بيان اين كه بايد بازارها را شناخت، سليقه مصرف كنندگان را رصد كرد و بين توليد كننده و مصرف كننده ارتباط برقرار ساخت، ادامه داد: صادرات يك دانش و تخصص است كه به دليل حرفه اي نبودن در آن نتوانسته ايم استفاده لازم را از بازارهاي صادراتي ببريم.
رييس اتاق بازرگاني سمنان بيان داشت : صندوق توسعه ملي سالانه مبالغ خوبي را براي توسعه صادرات غير نفتي در اختيار بانك ها قرار مي دهد كه مي توان براي اين منظور استفاده كرد.
به گزارش ايرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بيكاري در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشتر بود و با تحقق كامل ارايه تسهيلات 9 هزار ميليارد ريالي رونق توليد و اجراي طرح‌هاي اقتصادي در قالب تفاهم‌نامه هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به تعداد 87 طرح با سرمايه گذاري 71 هزار و 510 ميليارد ريال در همايش‌هاي سرمايه‌گذاري اين استان، انتظار مي رود اشتغال افزايش و نرخ بيكاري در سمنان كاهش قابل توجهي يابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها