۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۶
کد خبر: 82734408
T T
۰ نفر

سی ان ان:

زیردریایی آرژانتین ناپدید شد

۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۶
کد خبر: 82734408
زیردریایی آرژانتین ناپدید شد

تهران – ایرنا – شبكه خبری سی ان ان گزارش داد: نیروی دریایی آرژانتین در پی قطع ارتباط با یك فروند زیردریایی متعلق به این كشور، سرگرم جستجوی آن است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان در ادامه نوشت: قطع ارتباط با این زیردریایی روز جمعه و نزدیك سواحل این كشور رخ داد.
بنابراین گزارش، زیردریایی 'آرا سن خوان' (ARA San Juan) آخرین بار چهارشنبه گذشته در خلیج 'سن خورخه' (San Jorge Gulf) و در فاصله 432كیلومتری از سواحل شرقی آرژانتین رویت شده و دارای 44خدمه بود.
'انریكو بالبی' (Enrique Balbi) سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین دراین باره به خبرنگاران گفته است: هم اكنون نیروی دریایی آرژانتین از هوا و دریا منطقه ای كه آخرین بار این زیردریایی رصد شده بود را در آب های اقیانوس اطلس آغاز كرده است.
به گفته سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین به تمامی ایستگاه های ارتباطی زمینی دستور داده شده تا تمامی فركانس های ممكن و مرتبط به این زیردریایی را به دقت ردیابی و دنبال كنند.
این مقام نیروی دریایی آرژانتین همچنین افزود: این زیردریایی از مجمع الجزایر ' تیرا دل فوئگو ' (Tierra del Fuego) جنوبی ترین نقطه آرژانتین، عازم پایگاه خود در 'ماردل پلاتا' واقع در شمالشرق این كشور بوده است.
سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین گفت: خدمه این زیردریایی می دانند چنانچه برای پیمودن چنین مسافت طولانی فاقد ارتباط باشند، باید به سطح آب بازگردند.
سی ان ان گزارش داد: 'ناسا' اعلام كرده است در این جستجو با به كار گرفتن یك فروند هواپیمای نوع 'اوریون P-3' به نیروی دریایی آرژانتین كمك می كند.
بنابراین گزارش زیردریایی آرا سان خوان یك زیردریایی با نیروی محركه برق – دیزل ساخت شركت آلمانی 'تیسن نوردسیوركه – اِمدن' (Thyssen Nordseewerke, Emden) است كه در سال 1985میلادی ساخت آن تكمیل شد. این زیردریایی پس از تعمیرات در سال 2014 میلادی تحویل نیروی دریایی آرژانتین شد.
اروپام **1302***
مترجم: بهروز وفاداری**ناشر: فریبا مدنی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان