۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۲۲
کد خبر: 82732299
T T
۰ نفر
تیم های روان شناسی و مددكاری از كردستان به مناطق زلزله زده اعزام شدند

سنندج - ایرنا - مدیركل سازمان بهزیستی كردستان گفت: در راستای كمك به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده استان كرمانشاه تیم های روان شناسی و مددكاری از استان در این مناطق مستقر شده و خدمات رسانی می كنند.

صباح قریشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تیم های اورژانسی روان شناسی و مددكاری سازمان بهزیستی طی این چند روز در مناطق زلزله زده مستقر بوده و مشغول خدمات رسانی به آسیب دیدگان هستند.
وی افزود: از روز گذشته تاكنون 33 محموله بزرگ كمك های جنسی و اقلام مورد نیاز و ضروری جمع آوری شده از سوی این نهاد برای زلزله زدگان استان كرمانشاه ارسال شده است.
به گفته وی این محموله ها حاوی مواد خوراكی و بهداشتی، گرمایشی و كمك توانبخشی بوده و از طریق كمك های مردمی در پایگاه های سازمان جمع آوری شده است.
مدیركل بهزیستی كردستان با بیان اینكه هم اكنون سازمان بهزیستی در تمامی شهرستان های استان پایگاه جمع آوری كمك های مردمی برای مناطق زلزله زده دایر كرده است گفت: پایگاه های بهزیستی در سنندج شامل چهار پایگاه بوده و در میدان بهاران، میدان آزادی، میدان كوهنورد و سه راهی نمكی دایر شده است.
وی با بیان اینكه هم اكنون بیشترین نیاز زلزله زدگان چادر، وسایل گرمایشی، مواد بهداشتی و شوینده و جیره خشك است افزود: از مردم خیر و نوعدوست انتظار می رود كمك های خود را در قالب این اقلام مورد نیاز بری زلزله زدگان ارسال كنند.
قریشی افزود: همچنین هم اكنون مناطق زلزله زده علاوه بر وسایل خوراكی و گرمایشی نیازمند یك سرپناه وحداقل ایجاد كانكس هستند و مردم می توانند كمك های خود را به این سمت نیز سوق دهند.
به گزارش ایرنا، به منظور كمك به مناطق زلزله زده استان كرمانشاه و جمع آوری كمك های نقدی و غیرنقدی در میادین و مناطق پر ازدحام تمامی شهرهای استان كردستان پایگاه های سیار (چادر) جمعیت هلال احمر و همچنین پایگاه های كمیته امداد نیز دایر شده است.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یكشنبه استان های غربی كشورمان را لرزاند.
مركز وقوع این زمین لرزه استان كرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 كیلومتری زمین بوده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: عبدالله رحمانی
7348/ 3020

سرخط اخبار استان‌ها