لاریجانی بر ارائه مشوق‌های مستمر صادراتی پشتوانه توسعه اقتصادی تاكید كرد

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی با تأكید بر لزوم ارائه مشوق‌های صادراتی مستمر گفت: باید صادركنندگان كشور مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند و حتی می‌توان در این راستا پشتوانه‌های مستمری برای صادركنندگان لحاظ كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی عصر سه‌شنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان مركزی افزود: باید روی موضوع صادرات در كشور كار شده و ایرادات در این بخش حل شود.
لاریجانی با تأكید بر لزوم حمایت مجلس از صادركنندگان گفت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به موضوع برون‌زا بودن در زمینه اقتصاد توجه شده است و در این راستا باید اقدامات لازم انجام شود.
وی ادامه داد: در شرایط كنونی در كشور شركت‌های بزرگی كه بتوانند در زمینه صادرات عملكرد قابل توجهی داشته باشند وجود ندارد و باید در این راستا اقدامات اساسی صورت گیرد چرا كه گاهی كم دقتی‌ در صادرات محصولات باعث می‌شود برخی از بازارها را در دنیا از دست بدهیم.
رئیس نهاد قانونگذاری در خصوص مشكلات استان مركزی گفت: اینكه منابع مالی برای توسعه طرح‌های عمرانی در استان‌ها محدود بوده یك موضوع قابل تأمل است بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تكمیل طرح‌های عمرانی استفاده شود و در این راستا می‌توان از ظرفیت منابع صندوق توسعه ملی و فاینانس در پروژه‌های مختلف مانند ساخت بیمارستان استفاده شود.
وی افزود: در ساخت جاده و راه‌ها نیز موانعی وجود دارد كه اگر برطرف شود بخش خصوصی سرمایه‌گذاری بیشتری در راه‌سازی انجام خواهد داد، در موضوع تقویت ناوگان ریلی نیز می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و در این راستا حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.
لاریجانی تصریح كرد: شرایط بالقوه برای جهش اقتصادی در كشور وجود دارد اما موضوعاتی مانند واردات بی‌رویه برخی اقلام و قاچاق كالا مانع از پیشرفت شده است كه باید این مسائل رفع شود.
وی ادامه داد: مسائل و مشكلات در زمینه مالیات بر ارزش افزوده در كمیسیون اقتصادی در حال رسیدگی است و باید این موضوع ساماندهی شود، همچنین در بحث پرداخت یارانه‌های نقدی باید یارانه‌ به افراد نیازمند پرداخت شود تا مشكلات حل شود.
لاریجانی اضافه كرد: مشكلات كارخانه رنو در شهرستان ساوه باید مورد رسیدگی قرار گیرد، همچنین مسائل كارخانه قند شازند نیز باید رفع شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست تأكید كرد كه مساعدت‌های لازم برای رفع مشكلات استان مركزی از طریق وزرا و مسئولان ذیربط انجام خواهد شد.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:امیركاردان

سرخط اخبار سیاست