سفرهای استانی گره‌گشا است/ برکناری مدیران تنبل به فعالیت دولت شتاب می‌بخشد

تهران- ایرنا- عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر اینکه سفرهای استانی دولت نقش تعیین‌کننده در گره‌گشایی از مشکلات توسعه استان‌ها دارد، گفت:برکناری مدیران ناکارآمد و تنبل با معیارهای منطقی و مستدل، مطالبه بحق مردم است و موجب شتاب‌بخشی به روند امور می‌شود. 

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفر اخیر هیات دولت سیزدهم به استان مازندران گفت: سفرهای استانی دولت نقش تعیین‌کننده در گره‌گشایی از مشکلات توسعه استان‌ها دارد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: شناخت نزدیک مشکلات و توانمندی‌های میدانی، دولت را در اتخاذ تصمیمات اصولی برای برون‌رفت از چالش‌ها یاری خواهد داد.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم، با اشاره به تاثیر عمیق بازدیدهای میدانی در رویکردهای تحولی افزود: در جریان سفر رییس جمهور و در پی بازدیدهای مسئولان دولت و شناخت ظرفیت ها و مشکلات استان، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به مازندران اختصاص یافت که واجد تقدیر است.

فیروزجایی احیای واحدهای تولیدی راکد را ثمره دیگر سفرهای استانی دولت برشمرد و افزود: با راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌کاره و راکد نرخ اشتغال در استان بالا می‌رود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تعمیق ارتباط مسئولان با مردم را مزیت اساسی سفرهای استانی دولت برشمرد و تصریح کرد: استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور در سفرهای استانی موجب تقویت سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد.

وی با اشاره به برخورد دولت با مدیران کم‌کار و غیرتحولی یادآور شد: برکناری مدیران ناکارآمد و تنبل با معیارهای منطقی و مستدل، مطالبه بحق مردم است و موجب شتاب‌بخشی به روند امور می‌شود. تقویت ارتباط مسئولان با مردم تحت هیچ شرایطی نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، پنج شنبه(۲۷ اردیبهشت ماه) به همراه جمعی از اعضای دولت به استان مازندران سفر کرد. بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، تکمیل فاز آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی بود.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تاکنون، افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است. از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha