وزیر سابق ارشاد به شهرداری تهران می رود/ بلامانع بودن بكارگیری بازنشستگان در شهرداری

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سید رضا صالحی امیری(وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی) در یكی از معاونت های شهرداری تهران منصوب و مشغول بكار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یكشنبه در نشست خبری پایان جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: البته در خصوص اینكه حكم انتصاب ایشان از سوی شهردار تهران صادر شده، هنوز اطلاعی ندارم.

* بكارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران براساس قانون منعی ندارد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص بكارگیری نیروهای بازنشسته در شهرداری نیز گفت: بر اساس قانون، بكارگیری بازنشستگان در معاونت های شهرداری كه همطراز با معاون وزیر می باشد، بلامانع است.
وی اظهار كرد: بر اساس ماده 71 قانون خدمات كشوری اشتغال بازنشستگان در پست هایی همچون روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهوری، نواب مجلس و اعضای شورای نگهبان، استانداران، سفرا، معاونین وزرا بلامانع است.
«موضوع بكارگیری نیروهای بازنشسته در معاونت های شهرداری پایتخت، واكنش ها و بازتاب هایی را به دنبال داشته كه درهمین ارتباط، نجفی شهرداری تهران امروز نامه ای را برای رییس شورای شهر ارسال كرده است».

* گزارش عملكرد 12 ساله شهرداری تهران دی ماه به شورا ارائه می شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین به تكلیف شهردار برای تهیه و ارائه گزارش عملكرد 12 ساله شهرداری(مدیریت گذشته) به شورا اشاره كرد و گفت: این گزارش ظرف مدت 100 روز (از آغاز كار شهردار جدید) باید تهیه شود و برهمین اساس در دی ماه امسال به شورا ارائه خواهد شد.
اعطا تصریح كرد: قرار است با ارائه این گزارش مشخص شود كه مدیریت جدید شهر تهران چه چیزی را تحویل گرفته تا بتوانیم در پایان 4 ساله مدیریت فعلی گزارشی از فعالیت ها و عملكردها در مقایسه با زمان آغاز كار را تهیه و ارائه كنیم.

* ابطال مصوبه برج باغ تاثیری در وضعیت باغات تهران ندارد
اعطا در ادامه به وضعیت مصوبه برج باغهای تهران اشاره كرد و گفت: تصویب طرح برج باغها در سال 83 بوده، در حالیكه طرح جامع به عنوان طرح بالادستی سال 86 تصویب شده است.
وی افزود: دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری پیوست طرح جامع تهران است كه بر اساس آن ابطال مصوبه برج باغ در شورا تاثیری در توقف آن برای حفظ باغ ها ندارد.
وی تاكید كرد: شورای شهر تهران باید حركت هماهنگی با شورای عالی شهرسازی و معماری برای اصلاح پیوست طرح جامع داشته باشد.

* لزوم دقت نظر مدیران شهری در روند انتصابات
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص انتصابات موسسه همشهری و استخدام فرزند مرتضی حاجی دراین موسسه، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، اما مدیران باید در انتصابات به گونه ای عمل كنند كه موجب سوء تعبیر نشود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7244/9343**1625
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه