۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82726029
T T
۰ نفر
امضای تفاهم نامه همكاری برای حل مشكل بیمه خبرنگاران

بوشهر- ایرنا- سخنگوی شورای مركزی خانه های مطبوعات كشور گفت: با امضای تفاهم نامه میان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی بخشی از مشكلات بیمه ای خبرنگاران برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، مازیار هوشمند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: این تفاهم نامه كه به ادارات كل بیمه تامین اجتماعی سراسر كشور ابلاغ شده بخشی از مشكلات بیمه ای خبرنگاران را حل می كند.
وی بیان كرد: حرفه خبرنگاران و مستقر نبودن آنها در محل كارگاه (رسانه ها) باعث شده بود در بازرسی بازرسان تامین اجتماعی، همكاری آنان با كارگاه مورد تایید قرار نمی گرفت و خبرنگار به عنوان مزدبگیر كارگاه محسوب نمی شد.
عضو شورای مركزی خانه مطبوعات كشور ادامه داد: این مشكل با امضای تفاهم نامه بین معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی رفع و موضوع در بخشنامه ای به ادارات كل بیمه تامین اجتماعی سراسر كشور ابلاغ شد.
رئیس كمیته اطلاع رسانی شورای مركزی خانه های مطبوعات كشور افزود: این تفاهم نامه با حضور «محمد حسن زدا» معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، «مهردادقریب» مدیركل دفتر فنی و درآمد این سازمان در ایام برگزاری نمایشگاه و با حضور خبرنگاران امضا و به عنوان یك دستور اداری منتشر شد.
هوشمند اظهار كرد: در این دستور آمده است كه برابر ماده 3 تفاهم نامه شعب 8 و 2 تهران بزرگ به عنوان شعب منتخب برای ارسال لیست و حق بیمه كارگاه های فعال در حوزه مطبوعات به صورت متمركز تعیین می شوند و در عین حال درمورد سایر ادارات كل استان ها، انتخاب شعبه متمركز براساس درخواست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و توافق با اداره كل تامین اجتماعی استان مطابق با ضوابط این دستور اداری بلامانع است.
وی گفت: برابر ماده 4 تفاهم نامه و نظر به اینكه ماهیت كار مطبوعات به گونه ای است كه برخی از كاركنان مربوطه آنها باید در بیرون از محل كارگاه اصلی فعالیت كنند، در مورد افراد یادشده احراز رابطه مزدبگیری منوط به حضور مستمر در محل كار نبوده و ارائه مستندات از قبیل قرارداد همكاری، فیش حقوقی، لیست های بیمه ای كاركنان و غیره تحویل آن به صورت متفق یا مشترك در زمان مراجعه بازرس به كارگاه به عنوان سند و تاییدیه اشتغال به كار آنان محسوب می شود.
سخنگوی شورای مركزی خانه های مطبوعات كشور این اقدام معاونت مطبوعاتی را گامی در راستای تسهیل بیمه خبرنگاران دانست و اظهار امیدواری كرد كه رسانه های استان ها با بهره گیری از مفاد این تفاهم نامه، زمینه بیمه خبرنگاران خود را فراهم كنند.
وی همچنین از مدیران رسانه ها خواست با بیمه كردن خبرنگاران زمینه عضویت آنان را در خانه مطبوعات فراهم كنند تا این قشر در آینده از تسهیلات و امكانات خانه های مطبوعات بهره مند شوند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ