تحقق منويات رهبري در خصوص افزايش جمعيت را بايد سرلوحه قرار داد

بجنورد- ايرنا- استاندار خراسان شمالي در نخستين جلسه شوراي راهبردي جمعيت استان تاكيدي بر تحقق منويات مقام معظم رهبري در خصوص افزايش جمعيت داشت و يكي از راه هاي تحقق اين مهم را تصيمات اتخاذ شده در شوراي راهبردي جمعيت دانست.

به گزارش ايرنا، به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري؛ محمدرضا صالحي در اين شورا اظهار داشت: بايد دستگاه هاي اجرايي متولي با ارائه تحليل هاي خود و راهكارهاي لازم بتوانند علاوه بر تشويق و ترغيب به امر افزايش جمعيت، موجب تسهيل در امر ازدواج و افزايش آن نيز شوند.
وي همچنين بااشاره به رشد 2ونيم درصدي آمار ازدواج وكاهش 2 و 2دهم درصدي طلاق در خراسان شمالي طي 7ماه امسال نسبت به مدت مشابه ابراز اميدواري كرد: همه در راستاي تحقق منويات رهبر انقلاب در اين خصوص تلاش كنند.
گفتني است؛ در ابتداي اين جلسه علي زاهدي نيا مديركل ثبت احوال و دبير شوراي راهبردي جمعيت استان به ارائه گزارشي درخصوص وقايع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج، و طلاق در 7 ماهه سال و مقايسه آن با مدت مشابه سال قبل پرداخت. بررسي وضعيت گروه هاي سني بر پايه داده هاي سرشماري عمومي نفوس و مسكن و تعيين سه نفر از اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها از ديگر دستوركارهاي جلسه شوراي راهبردي جمعيت استان بود.
استان خراسان شمالي طبق سرشماري سال95، 863 هزار نفر جمعيت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها