۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85476394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چتر حمایتی دولت بر سر چهار هزار بیمار خاص خراسان‌شمالی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85476394
چتر حمایتی دولت بر سر چهار هزار بیمار خاص خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- تامین دستگاه های دیالیز و شتاب دهنده خطی، معرفی ۷۲۴ بیمار برای دریافت وام قرض الحسنه و کمک دارویی برای بیش از ۲ هزار بیمار خاص بخشی از خدمات دولت برای حمایت از چهار هزار بیمار خاص و سخت درمان خراسان شمالی در سال گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، بیماری‌های خاص و سخت درمان به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت ندارد و برای درمان آن‌ نیز باید شرایط ویژه‌ای فراهم شود.

شرایطی که گرچه مراکز خیریه غیردولتی برای فراهم کردن آن پای کار هستند اما این کمک ها نیز در حد پاسخگویی به همه نیازهای واقعی بیماران خاص نیست بنابراین نیاز است دولت برای رفع دغدغه های این بیماران نقش آفرینی کند.

نقشی که از نگاه دولت سیزدهم دور نمانده است و چتر حمایتی اش بر سر بیماران خاص خراسان شمالی نیز رسیده است.

این چتر حمایتی نیز محدود به بخش خاصی نبوده است به گونه ای که هم شامل مساعدت های دارویی و پرداخت وام بوده و هم شامل تامین تجهیزات درمانی بوده است تا دیگر بیماران خاص خراسان شمالی برای دریافت خدمات آواره کلان شهرها و پایتخت نشوند و در شهر خود خدمات درمانی دریافت کند.

چتر حمایتی دولت بر سر چهار هزار بیمار خاص خراسان‌شمالی

خدمات درمانی رایگان به چهار هزار بیمار

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در این باره می گوید: اکنون بیش از چهار هزار بیمار خاص و سخت درمان از خدمات درمانی رایگان در مراکز زیر پوشش دانشگاه بهره مند هستند.

دکتر جواد شاهین فر می افزاید: از این تعداد یکهزار و ۱۸۷ بیمار به عنوان بیمار خاص ثبت شده اند.

وی ادامه می دهد: بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی تمامی خدمات کلینیک و پاراکلینیکی را در مراکز دولتی رایگان دریافت می کنند و تزریق خون برای بیماران هموفیلی در مراکز خصوصی نیز رایگان انجام می شود.

شاهین فر می گوید: ۹۵ درصد داروهای تولید داخل بیماران پیوندی و ام اس نیز در تعهد بیمه ها است و خدمات دارویی را تقریبا رایگان دریافت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان می کند: بیماران «ای بی» نیز از جراحی رایگان در صورت نیاز بهره مند می شوند.

وی با بیان این که بیماران «پی کی یو» می توانند خدمات رایگان را در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد دریافت کنند، می گوید: این خدمات رایگان شامل ویزیت، آزمایش و رژیم غذایی است.

به گفته شاهین فر؛ مبتلایان به اوتیسم نیز از خدمات توانبخشی رایگان در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت هستند، می افزاید: حمایت ‌های دارویی و درمانی براساس بسته تعریفی وزارت بهداشت برای همه بیماران خاص و سخت درمان می‌شود.

چتر حمایتی دولت بر سر چهار هزار بیمار خاص خراسان‌شمالی

معرفی ۷۲۴ بیمار برای دریافت وام

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی می گوید: ۷۲۴ بیمار خاص و سخت درمان استان سال گذشته برای دریافت وام درمان ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک‌ها معرفی شدند.

وی می افزاید: از این تعداد؛ ۲۵۵ بیمار خاص و سخت درمان خراسان شمالی موفق به دریافت وام درمانی شدند.

شاهین فر ادامه می دهد: وام قرض الحسنه درمانی به شکل بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد است که با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها پرداخت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی می گوید: بیماران خاص و سخت درمان می توانند با توجه به شرایط بیماری این تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کنند.

چتر حمایتی دولت بر سر چهار هزار بیمار خاص خراسان‌شمالی

مساعدت دارویی به بیش از ۲ هزار بیمار

وی در ادامه می گوید: سال گذشته کمک هزینه دارویی به ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار خاص استان پرداخت شد.

شاهین فر می افزاید: این نهاد سال ۱۴۰۱ نیز کمک هزینه دارویی به ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و سخت درمان استان پرداخت کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح می کند: کمک به بیماران سخت درمان و بیماران خاص از مهم‌ترین وظایف این نهاد است به گونه ای که پیگیری و انجام فعالیت‌های تسهیل‌گری برای تامین داروهای مورد نیاز و پرداخت مساعدت‌های مالی به صورت مستمر انجام می‌شود.

چتر حمایتی دولت بر سر چهار هزار بیمار خاص خراسان‌شمالی

تجهیز مراکز درمانی به ۲۵ دستگاه دیالیز

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در این باره می گوید: مراکز درمانی استان سال گذشته با هدف ارایه خدمات بهتر به بیماران کلیوی به ۲۵ دستگاه جدید دیالیز مجهز شد.

وی افزود: این دستگاه ها برای توسعه مراکز دیالیز امام حسن (ع) بجنورد، بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان و راه اندازی مراکز دیالیز راز و جرگلان، فاروج و بیمارستان جاجرم اختصاص یافت.

شاهین فر یادآور می شود: پیش از این سه مرکز بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان و مرکز درمانی جوادالائمه(ع) دیالیز بیماران استان را انجام می دادند.

به گفته وی؛ اکنون ۳۰۸ بیمار دیالیزی زیرپوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.

چتر حمایتی دولت بر سر چهار هزار بیمار خاص خراسان‌شمالی

تجهیز به دومین شتاب‌دهنده درمان بیماران سرطانی

شاهین فر در ادامه می‌گوید: یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی استان سال گذشته با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار وارد خراسان شمالی شد.

وی بیان می‌کند: پیش از این تنها یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی در خراسان شمالی وجود داشت که پاسخگوی درمان بیماران خاص سرطانی نیازمند پرتودرمانی و با وزن بالا نبود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی می افزاید: این دستگاه شتاب‌دهنده جزو پیشرفته ترین دستگاه ها است که برای درمان بیماران سرطانی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد راه اندازی شده است.

شاهین فر ادامه می دهد: اینک حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در خراسان شمالی وجود دارد که راه‌اندازی این دستگاه گام بزرگی در جهت کاهش مشکلات و دردهای بیماران سرطانی استان است.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند.

بیماری‌های سرطان، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم، ای بی را در دسته بیماری‌های سخت درمان دسته‌بندی می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha