۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82709175
T T
۰ نفر
بازتاب لحظه به لحظه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با العبادی در رسانه های عراق

بغداد-ایرنا- دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب و بیانات معظم له در این دیدار، روز پنجشنبه به صورت لحظه به لحظه در قالب خبرهای فوری و مهم در سطح همه شبكه های خبری عراق درحال انتشار است.

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی عراق معروف به 'العراقیه' قریب یكساعت است كه به صورت خبر فوری و زیر نویس، بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری را در این دیدار پخش می كند و همزمان رسانه های دیگر به همین ترتیب این سخنان را لحظه به لحظه پوشش می دهند.
تلویزیون دولتی عراق تنها به پخش اخبار به زبان عربی اكتفا نكرده بلكه به زبان كردی نیز بیانات رهبری در این دیدار را نیز بازتاب می دهد.
بیانات رهبر انقلاب در تقدیر از حكمت حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حل بحران های داخلی عراق و تقدیر رهبری از پیروزی های بزرگ همه نیروهای مسلح عراق علیه تروریسم از جمله موضوعاتی است كه رسانه های عراق به آن اهتمام ویژه نشان داده اند.
برخی رسانه ها به این بخش از سخنان رهبری توجه نشان داده اند كه 'این حق عراق به عنوان كشوری قوی و پیروز است كه در منطقه نقش برجسته ایفا كند.'
خبرگزاری 'السومریه نیوز' نیز در خبری فوری از این دیدار آورده است كه رهبر معظم انقلاب خطاب به العبادی گفته اند: 'پیروزی های عراق تبدیل به مشعل و مناره ای برای سازندگی درمنطقه شده است.'
برخی رسانه ها نیز تصاویری از این دیدار و چهره بشاش رهبر معظم انقلاب و لبخند متبادل حیدر العبادی نسبت به رهبری را منتشر كرده اند و فضای محبتی كه در این دیدار ایجاد شده است را به تصویر كشیده اند.
رسانه های وابسته به گروه های مقاومت اسلامی درعراق مانند، الفرات، الاتجاه، الغدیر، المسار، النجباء و دیگر رسانه مقاومت نیز امروز (پنجشنبه) سخنان مقام معظم رهبری را به عنوان مواضع مهم جمهوری اسلامی ایران نسبت به عراق منتشر كرده اند.
نخست وزیر عراق در ادامه سفر دوره ای خود به تركیه، شامگاه دیشب وارد تهران شد و در سفر یك روزه خود قرار است امروز پنجشنبه با رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی ایران نیز دیدار و گفت وگو كند.
گفتنی است: حیدر العبادی امروز در اولین ساعات بامداد از تهران شروع عملیات مهم آزادی سازی آخرین پایگاه تروریست های داعش در عراق در غرب استان الانبار را اعلام كرد.
خاورم *353*380*1488 *شبس*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

سرخط اخبار جهان