۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۹:۴۱
کد خبر: 82685787
T T
۰ نفر
آماده باش پايگاه هاي كوهستاني اورژانس مازندران براي امدادرساني به مصدومان

ساري - ايرنا - رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران گفت : 16 پايگاه كوهستاني اورژانس براي ارائه خدمات سريعتر به مصدومان حوادث ناشي از احتمال ريزش و سقوط سنگ از كوه به حالت آماده باش درآمدند .

يحيي صالح طبري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : تمامي پايگاه هاي كوهستاني در چهار محور مواصلاتي كياسر ، سوادكوه ، كندوان و هراز به خودروهاي كمك دار و زنجير چرخ مجهز شدند تا قادر به حركت در مسيرهاي برفي باشند .
وي ادامه داد: بارش باران و برف در مازندران باعث لغزندگي سنگ كوهها شده است كه بروز حوادثي همچون سقوط سنگ بر روي خودروهاي عبوري در اين جاده ها به ويژه جاده هراز را شاهد هستيم .
رئيس اورژانس مازندران اضافه كرد : به منظور تسريع در ارائه خدمات به مصدومان اين نوع حوادث به پايگاه هاي اورژانس در مناطق كوهستاني آماده باش اعلام شد .
وي با اشاره به وقوع سه حادثه سقوط سنگ از كوه بر روي خودروها در جاده هاي استان از ابتداي مهر امسال تاكنون ، گفت : وقوع اين تعداد حوادث سقوط سنگ در جاده ها امسال به نسبت سال هاي قبل بيشتر شده است كه اين مساله باعث افزايش احتمالي تعداد مصدومان و فوتي ها خواهد شد .
پارسال براثر سقوط سنگ كوه ها بر روي خودورهاي عبوري در جاده هاي مازندران چهار نفر از مسافران و رانندگان فوت كردند و 10 نفر نيز زخمي شدند .
صالح طبري همچنين در خصوص به پرواز درآمدن تنها بالگرد اورژانس مازندران در يكي از پايگاه هاي اورژانس آمل در مسير جاده هراز مستقر است ، اعلام كرد : با توجه به برودت هوا در صورت داشتن ديد اجازه پرواز براي انتقال مصدومان حوادث جاده اي به اين بالگرد داده مي شود .
اورژانس در مازندران با در اختيار داشتن 140 دستگاه آمبولانس در 84 پايگاه خدمات رساني به حادثه ديدگان را انجام مي دهد كه از اين تعداد 54 پايگاه جاده اي هستند .
براساس اعلام اورژانس مازندران ، اين نهاد ماهانه ميانگين 6 تا هفت هزار و 500 ماموريت را انجام مي دهد .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
/1899/2096

سرخط اخبار استان‌ها