۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۰۵
کد خبر: 82682092
T T
۰ نفر
ترامپ: تلاش برای مذاكره با كره شمالی وقت تلف كردن است

تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به ركس تیلرسون وزیر امور خارجه این كشور گفت وقتش را برای مذكراه با كره شمالی تلف می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ترامپ روز یكشنبه در توئیتر نوشت: به ركس تیلرسون وزیر امور خارجه شگفت انگیزمان گفتم كه با تلاش برای مذاكره با مرد موشكی كوچك وقتش را تلف می كند.
ترامپ به كیم جونگ اون رهبر كره شمالی لقب مرد موشكی كوچك داده است.
رئیس جمهوری آمریكا خطاب به تیلرسون افزود: ركس، انرژی ات را ذخیره كن. كاری را كه لازم باشد، انجام خواهیم داد.
اظهارات ترامپ در حالی است كه تیلرسون یك روز قبل فاش كرده بود كه ایالات متحده در ارتباط مستقیم با كره شمالی است تا درباره برنامه هسته ای و موشكی آن كشور مذاكره كند اما پیونگ یانگ علاقه ای به گفت و گو ندارد.
تیلرسون روز شنبه در جریان سفری به چین گفت كه آمریكا چندین كانال مستقیم ارتباطی با پیونگ یانگ دارد و در حال بررسی تمایل كره شمالی برای گفت و گو است.
وی به خبرنگاران گفت: در حال انجام بررسی ها هستیم. گوش به زنگ بمانید. سوال ما [از كره شمالی] این است: آیا مایل به گفت و گو هستید؟
به گفته تیلرسون، «دو سه كانال ارتباطی با پیونگ یانگ باز است.»
این نخستین باری است كه دولت ترامپ به تماس مستقیم با كره شمالی اذعان می كند. تیلرسون ابراز امیدواری كرده بود كه تنش با كره شمالی كاهش پیدا كند.
رویترز نوشت: تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن در شرایطی رو به افزایش نهاده است كه كره شمالی به سرعت به دنبال دستیابی به قابلیت های موشكی جدید برای هدف قرار دادن سرزمین اصلی آمریكاست.
شبك**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

سرخط اخبار جهان