۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82680080
T T
۰ نفر
آمادگي موكب هاي آذربايجان غربي براي پذيرايي 30 هزار زائر اربعين

اروميه- ايرنا- مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در آذربايجان غربي با اشاره به اعلام آمادگي موكب هاي اين استان براي ارائه خدمت به حدود 30 هزار از زائران امام حسين (ع) در اربعين امسال، گفت: اين تعداد 12 هزار نفر بيشتر از پيش بيني هاي صورت گرفته است.

سيد حسن حسيني روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موكب هاي مربوط به آذربايجان غربي در سامرا، مرز خسروي، كربلا و در مسيرهاي مابين كربلا و نجف استقرار مي يابند و همچينين يك موكب مرزي ويژه بازرگان براي زائران خارجي تدارك ديده شده است تا زائران تركيه و جمهوري آذربايجان بعد از استراحت در اين موكب عازم كربلاي معلي شوند.
وي با انتقاد از همكاري نكردن برخي از مسئولان استاني با اين ستاد، ادامه داد: در 13 سال گذشته ستاد عتبات عاليات استان به صورت نيمه فعال بوده و ميزان كمك هاي جمع آوري شده در اين مدت كمتر از يك ميليارد ريال بود ولي امسال با همكاري رسانه ها رشد بسيار زيادي در اين حوزه را شاهد هستيم و هنوز برخي مسئولان اطلاع دقيقي از عملكرد و وجود اين ستاد در استان ندارند.
وي اضافه كرد: كمك در بازسازي عتبات عاليات، اجر و ثواب دنيوي و اخروي را در پي دارد و با حمايت هاي مردم استان توانسته ايم ستاد بازسازي عتبات عاليات را در 14 شهرستان استان راه اندازي كنيم و فعاليت هاي آن را گسترش دهيم.
وي با اشاره به ميزان جمع آوري نذورات مردمي براي بازسازي عتبات عاليات استان، افزود: هشت ميليارد و 500 ميليون ريال كمك نقدي، يك ميليارد و 200 ميليون ريال طلا و جواهرات و 350 تن سيمان از محل كمك هاي مردمي در آذربايجان غربي جمع آوري شده است.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در آذربايجان غربي اظهار كرد: اين ميزان هزينه براي بازسازي 2 هزار مترمربع از صحن هاي حضرت زهرا (س)، عقيله بني هاشم (س) و سامرا صرف مي شود.
حسيني با اشاره به اينكه تا پيش از امسال در جمع آوري كمك هاي مردمي براي بازسازي عتبات عاليات، سي و يكمين استان كشور بوديم، افزود: با عملكرد مناسب در نيمه نخست امسال به رتبه بيستم ارتقا يافته ايم و با اين روند رو به رشد پيش بيني مي كنيم تا جز 10 استان برتر كشور شويم.
به گزارش ايرنا اين استان در برنامه سال 1396 تعهد كرده است تا براي بازسازي عتبات عاليات 90 ميليارد ريال هزينه كند.
شماره حساب هاي 1225812717851 بانك انصار و 6041111 بانك رسالت پذيراي كمك هاي مردي به ستاد اربعين هستند.
همچنين شماره حساب هاي 122542717851 بانك انصار و 010303353500 بانك ملي پذيراي كمك هاي مردمي جهت بازسازي عتبات عاليات است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها