۶ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82679935
T T
۰ نفر
يك مسئول: نمايشگاه كتاب بايد به هفته فرهنگي با گرايش نشر مكتوب تبديل شود

مشهد- ايرنا- مديركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: نمايشگاه كتاب را بايد به هفته فرهنگي با گرايش نشر مكتوب تبديل و در نمايشگاه فعاليتهايي فراتر از فروش كتاب تعريف كرد.

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي روز پنجشنبه به نقل از محمودرضا برازش در نشست شوراي برنامه ريزي نوزدهمين نمايشگاه كتاب ناشران ايران در مشهد پايتخت فرهنگي جهان اسلام گزارش داد: خراسان رضوي و مشهد در حوزه فرهنگي داراي ظرفيتهاي زيادي است و مي توان از اين فرصت استفاده و فعاليتهاي متنوع فرهنگي را در نمايشگاه كتاب برنامه ريزي و اجرا كرد.
وي افزود: تنوع فعاليتهاي فرهنگي در نمايشگاه كتاب ناشران جهان اسلام در مشهد به جذابيت و كيفيت آن مي افزايد و اگر جنبه فرهنگي و غير فروش كتاب را پررنگ كنيم بطور قطع بحث فروش در نمايشگاه هم تقويت مي شود.
مديركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: توجه به بخش فعاليتهاي جنبي نمايشگاه بسيار مهم است و فعاليتهاي متنوع فرهنگي به جذب مخاطب و فروش كتاب كمك مي كند. ناشري كه مي خواهد در نمايشگاه كتاب حضور داشته باشد جنبه اقتصادي نمايشگاه هم برايش حائز اهميت است لذا اگر حضور ناشر در نمايشگاه صرفه اقتصادي نداشته باشد تمايلي به حضور در نمايشگاه نخواهد داشت و اين موضوع به خصوص در مورد ناشران خارجي مصداق بيشتري دارد.
وي افزود: خراسان رضوي جز استانهايي است كه اين ظرفيت ويژه را دارد كه بطور مستقل مي تواند نمايشگاه كتاب برگزار كند و بايد به اين ظرفيتها توجه شود.
او به فرصت رويداد مشهد پايتخت فرهنگي جهان اسلام نيز اشاره و بيان كرد: بايد از اين فرصت استفاده و ظرفيتهاي فرهنگي، نويسندگان و شخصيتهاي علمي مشهد را معرفي كرد و حضور شخصيتهاي فرهنگي و مسئولان در نمايشگاه نيز مي تواند به جذابيت آن بيافزايد.
مديركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توجه به شهرستانهاي استان را نيز حائز اهميت توصيف و بيان كرد: شهرستانهاي استان خراسان رضوي نيز قابليتهاي فرهنگي بسياري دارند و هر روز نمايشگاه مي تواند به فرهنگ يك شهرستان اختصاص يابد و شهرستانهايي مانند نيشابور، سبزوار، تربت حيدريه و گناباد اين ظرفيت را دارند.
سيد سعيد سرابي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز در اين نشست بر حضور كيفي ناشران ملي و بين المللي در نوزدهمين نمايشگاه كتاب ناشران ايران تاكيد و بيان كرد: هر سال در نمايشگاه مشهد ناشران خارجي حضور داشته اند اما امسال با توجه به اين كه مشهد پايتخت فرهنگي جهان اسلام است بايد سعي كنيم با استفاده از ظرفيت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور ناشران خارجي پررنگتر و كيفي تر باشد.
نوزدهمين نمايشگاه ناشران ايران با رويكرد بين المللي و با عنوان 'نمايشگاه ناشران جهان اسلام' ظرف نيمه دوم امسال در محل نمايشگاه بين المللي مشهد برگزار مي شود. پيش بيني شده اين نمايشگاه با مخاطب بيش از 500 هزار نفر مواجه باشد.
خبرنگار: كاميار اسماعيل پور **انتشار: حسين كريم زاده
1922/1858

سرخط اخبار استان‌ها