۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82675989
T T
۰ نفر
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: فردو نماد شهادت، تدین و وطن دوستی است

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر یكروزه خود به روستای فردو گفت: فردو نماد شهادت، تدین و وطن دوستی است و این صفات در این روستا متبلور است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان انرژی اتمی ایران، علی اكبر صالحی كه دیروز- شنبه- همزمان با ایام دهه اول محرم و سالگرد دفاع مقدس به روستای شهیدپرور فردو سفر كرده بود با بیان این مطلب افزود: تاسیسات هسته ای فردو نماد اقتدار ملی و 'ما می توانیم' است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر یكروزه بطور سرزده و از نزدیك با مردم این روستا دیدار و گفت وگو كرد.
صالحی با حضور در منزل چهار خانواده شهید از جمله مادری كه 8 تن از عزیزانش شامل همسر و فرزندان را تقدیم انقلاب كرده بود، با آنها گفت وگو نموده و از فداكاری و جانبازی مردم روستا تجلیل كرد.
معاون رئیس جمهوری در حاشیه این دیدارها با اشاره به وجه تسمیه سایت هسته ای فردو گفت: ابتدا كه تصمیم گرفته شد سایت هسته ای در نزدیكی شهر مقدس قم ایجاد شود، عنوان'سایت قم' مطرح شده بود. بعد در جلسه ای با حضور مسئولین نظام به پیشنهاد سردار سرلشكر فیروزآبادی به منظور حفظ جایگاه مذهبی شهر قم نام فردو مصوب شد.
صالحی افزود: اكنون فردو در دنیا نام پرآوازه ای است و باید پرآوازه ترین روستای دنیا باشد. روسای جمهور آمریكا بسیاری از روستاهای خودشان را نمی شناسند اما فردو را بخوبی می شناسند.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان كرد: فردو نماد شهادت، تدین و وطن دوستی است و این صفات در این روستا متبلور است. همچنین تاسیسات هسته ای فردو نماد اقتدار ملی و 'ما می توانیم' است. نامی برازنده كه ریشه در باورها و فرهنگ ما دارد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر یكروزه پس از نماز مغرب و عشاء سخنانی در مسجد روستای فردو ایراد كرد.
صالحی در دیدارهای متعدد با خانواده های معظم شهداء و مردم ولایتمدار روستای فردو به سخنان آنها گوش سپرد و به منظور رفع مشكلات روستا از جمله تكمیل مجموعه ورزشی، قول مساعدت داد.
شایان ذكر است كوچه های فردو هر یك به نام چندین شهید نامگذاری شده است. در این روستا خانواده ای را نمی یابیم كه شهیدی را تقدیم انقلاب نكرده باشد. روستایی كه در زمان دفاع مقدس كمتر از 3000نفر جمعیت داشته، 1000 نفر رزمنده به جبهه ها اعزام نموده و در طول جنگ 120 شهید و بیش از 300 جانباز تقدیم كشور نموده است كه جای تقدیر دارد.
سیام**3061*1449*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: امیر كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست