رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران: اصفهان از داشتن مركز جامع توانبخشی بی بهره است

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مركز جامع توانبخشی در بسیاری از استان‌های كشور احداث شده اما یكی از استان‌هایی كه از این امكان بی ‌بهره مانده، اصفهان است.

به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان روز یكشنبه به نقل از حجت‌ الاسلام و المسلمین ' سید محمد علی شهیدی ' اضافه كرد: یكی از دلایل تأخیر در ساخت این مركز، عدم هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی این استان است.
وی كه در دیدار با امام جمعه اصفهان سخن می گفت، اظهار كرد: در حال حاضر 567 هزار جانباز زیرپوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور قرار دارند كه 9 هزار نفر آنها ویلچر نشنین هستند و بیشتر آنها به امكانات ویژه مراقبتی نیاز دارند.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعیت جامعه ایثارگری كشور را 3 میلیون نفر اعلام كرد و گفت: باتوجه به افزایش سن، درد و رنج جانبازان عزیز افزایش و مشكلات خانواده ‌های آنها نیز دوچندان شده است كه خدمت ‌رسانی به آنان نیز باید گسترده ‌تر شود.
وی خاطرنشان كرد: طی 2 سال گذشته بسیاری از گلزارهای شهدای كشور ساماندهی شده و مجتمع‌ های زیادی برای خدمت ‌رسانی به جانبازان و ایثارگران ایجاد شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار خواستار گسترش خدمت‌ رسانی به جامعه ایثارگری استان اصفهان شد و گفت: هرچه به خانواده ‌های شهدا و ایثارگران خدمت كنیم باز هم كم است.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: املاكی در شهر اصفهان وجود دارد كه متعلق به بنیاد شهید است و می‌ توان با سرمایه‌گذاری و كسب درآمد از طریق آن‌ها خدمت‌ رسانی به جامعه ایثارگری را گسترده ‌تر كرد.
وی با تأكید بر ضرورت فراهم‌ سازی امكانات مناسب برای جانبازان افزود: اتاق جانبازانِ 70 درصد و قطع نخاعی در آسایشگاه جانبازان باید دارای امكانات مناسب و مطلوب باشد تا این عزیزان در رفاه و آسایش كامل باشند.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان كرد: جنگ ما هنوز تمام نشده و جمعیت جامعه ایثارگری كشور روز به روز افزایش می یابد بنابر این لازم است كه امكانات مورد نیاز برای وضعیت رفاهی این عزیزان فراهم شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: با دورنگری شهر اصفهان نیازمند 150 سوئیت باامكانات ویژه برای جانبازان است و این در حالیست كه اصفهان را با عنوان استان برخوردار، از امكانات محروم می‌ كنند.
استان اصفهان 23 هزار و 500 شهید، 50 هزار جانباز، سه هزار و 500 آزاده و یكهزار مفقود الاثر تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها