۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۳۵
کد خبر: 82672745
T T
۰ نفر
ذكر مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس موجب پويايي اسلام و انقلاب مي شود

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و با تاكيد بر ترويج ارزش هاي ديني و اسلامي در جامعه گفت: ذكر فداكاري و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پويايي اسلام و انقلاب اسلامي مي شود و آمادگي و قدرت دفاعي ملت قهرمان ايران را به همگان معرفي مي كند.

فريدون همتي عصر پنجشنبه با صدور پيامي كه يك مسخه از آن در اختيار ايرنا قرار گرفته شده است ضمن گراميداشت اين هفته، بيان داشت: هشت سال دفاع مقدس، بيانگر مقاومت ملتي است كه قله هاي سربلند ايثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از كيان مكتب، انقلاب و ميهن اسلامي خويش درنورديده است و حكايت ماندگار دلاوري شهيدان و شاهداني است كه با خون و جانشان سطر سطر تاريخ اين مرز و بوم اسلامي را نگاشته اند.
وي در اين پيام اظهار كرده است: دفاع مقدس، مجموعه اي از برجسته ترين افتخارات ملت بزرگ ايران در دفاع از انقلاب، شريعت و اسلام ناب محمدي(ص) و دفاع از مرزهاي آبي و خاكي ايران اسلامي است كه دليرمردانش درخشنده ترين و نفيس ترين حماسه ها را در طول تاريخ اين سرزمين به يادگار گذاشته اند.
همتي در پيام خود آورده است: هفته دفاع مقدس كه به مناسبت سالگرد آغاز جنگ تحميلي نامگذاري شده ،فرصت مناسبي است تا ياد و خاطره تمامي شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگراني را كه در دفاع از مرزهاي ميهن اسلامي جانفشاني دلاورانه داشته اند را گرامي بداريم و در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كه ضامن استمرار حركت انقلاب اسلامي است، تلاش كنيم.
استاندار هرمزگان در اين پيام بيان داشته است: استان هرمزگان با تقديم هزار و 200 شهيد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، نقشي مهم در دفاع از آب و خاك ايران اسلامي داشته كه بيانگر استواري و فداكاري مردم اين ديار در دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي است.
هفته دفاع مقدس از 31 شهريورماه اغاز و تا 7 مهرماه ادامه خواهد داشت.
فردا جمعه 31 شهريورماه رژه هوايي به مناسبت سالروز آغاز تهاجم نظامي گسترده رژيم بحث عراق در سال 59، آغاز هشت سال جنگ تحميلي و هفته دفاع مقدس بر فراز آب هاي خليج فارس و تنگه هرمز در برابر چشم هاي نظاميان بيگانه حاضر در منطقه برگزار مي شود.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسيني * انتشار: محمد جهانگيريان

سرخط اخبار استان‌ها