۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82672576
T T
۰ نفر

راه اندازي قطار تبريز – مرز رازي

۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82672576
راه اندازي قطار تبريز – مرز رازي

تبريز- ايرنا - مديركل راه آهن منطقه آذربايجان از راه اندازي آزمايشي قطار تبريز - سلماس- مرز رازي به منظور تسهيل تردد شهروندان در اين مسير پر رفت و آمد و توسعه ناوگان ريلي منطقه شمال غرب خبر داد.

به گزارش ايرنا، شاپور ارصلاني روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: زمان حركت رسمي اين قطار به ظرفيت 336 نفر، روزهاي پنجشنبه و جمعه هر هفته است.
وي افزود: حركت اين قطار در دو روز پاياني هفته ساعت 6 صبح از تبريز به سمت مرز رازي در شهرستان خوي و ساعت 17 عصر همان روزها نيز بالعكس خواهد بود.
وي ادامه داد: طول اين مسير 222 كيلومتر و مدت زمان سفر با قطار در آن نيز سه و نيم ساعت است.
مديركل راه آهن آذربايجان شرقي، هدف از راه اندازي قطار ريل باس تبريز- سلماس- رازي را پاسخي براي تقاضاي مسافران ورودي و خروجي از مرز رازي در راستاي سياست هاي كلان راه آهن جمهوري اسلامي ايران مبني بر توسعه قطارهاي حومه اي و هدايت مردم از جاده به ريل به منظوركاهش ترافيك و تصادفات جاده اي در استان هاي آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي عنوان كرد.
وي افزود: قيمت بليط اين قطار با تخفيف افتتاحيه 25 هزارتومان و محل فروش بليط نيز همه آژانس هاي داراي مجوز است.
وي درباره كيفيت قطار خط آهن تبريز-سلماس- رازي افزود: 'ريل باس' هاي مورد استفاده در اين خط، ساخت ايران بر پايه فناوري هيونداي كره جنوبي است و قطار از سيستم تهويه و سرويس بهداشتي، راحتي سفر و درب واگن هاي اتوماتيك مدرن برخوردار است.
به گفته وي، راه اندازي قطار ريل باس تبريز- سلماس- رازي آزمايشي است و در صورت وجود مسافر و داشتن ضريب اشغال صندلي مناسب ادامه فعاليت خواهد داشت.
محور ارتباطي تبريز- مرز رازي از مسيرهاي پرتردد به ويژه در فصول گرم و گردشگر پذير سال است و پايان هفته ها صدها نفر از هموطنان مان براي سفر به تركيه يا بالعكس در آن رفت و آمد مي كنند.
كارشناسان با اشاره به افزايش مبادلات تجاري و مسافري ايران و تركيه از مرز رازي در سال هاي اخير مي گويند كه راه اندازي قطار ريل باس در مسير تبريز - رازي مي تواند علاوه بر تسهيل رفت و آمد مردم، از وقوع تصادفات خونين در اين جاده حادثه خيز تا حد زيادي بكاهد.
فعاليت مرز رازي و گمرك آن در 65 كيلومتري غرب شهر خوي به عنوان يكي از مبادي ورودي و خروجي ايران -تركيه در سال هاي اخير به دليل افزايش آمد و شد مردم كشورمان به استان وان و بالعكس، با رشد جهشي مواجه بوده است.
خبرنگار: انصاري**انتشار: عزيزي راد
7130/518

سرخط اخبار استان‌ها