۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82672312
T T
۰ نفر

افزايش 75 درصدي فوتي هاي ناشي از غرق شدگي در زنجان

۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82672312
افزايش 75 درصدي فوتي هاي ناشي از غرق شدگي در زنجان

زنجان - ايرنا - مديركل پزشكي قانوني استان زنجان گفت: تعداد فوتي هاي ناشي از غرق شدگي در اين استان طي پنج ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد افزايش يافته است.

مهرداد ستاره روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس آخرين آمار موجود، تعداد هفت نفر طي اين مدت و 11 نفر در مدت مشابه سال گذشته بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست داده اند.
ستاره تاكيد كرد: امسال تعداد فوتي هاي ناشي از حوادث كار در زنجان، نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر شده است.
بر اساس آمار اعلامي، هشت نفر در سالجاري و چهار نفر در سال 95 به علت حادثه حين كار جان خود را از دست داده اند.
همچنين امسال بيش از 187نفر مصدوم ناشي از سانحه حين كار، پنج هزار نفر مصدوم در نزاع و بيش از 2 هزار و 850نفر مصدوم تصادفي، در پزشكي قانوني استان زنجان معاينه شده اند.
مديركل پزشكي قانوني زنجان خاطرنشان كرد: تعداد فوتي هاي ناشي از سوختگي در اين استان طي اين مدت هفت نفر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال 95نزديك به 37 درصد كاهش يافته است.
امسال فقط چهار درصد فوتي هاي ناشي از تصادفات در زنجان نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.
در سالجاري، امسال 95 نفر بر اثر تصادفات جاده اي جان خود را از داده اند و سال قبل 99 نفر به همين علت فوت شده اند.
ستاره مجموع افراد معاينه شده در سال جاري كه موفق به دريافت جوابيه معاينه ها شده اند، را بيش از 16 هزار مورد و آمار مدت مشابه در سال 95 را بيش از 14 هزار مورد اعلام كرد.
مديركل پزشكي قانوني زنجان اظهار كرد: تعداد فوتي هاي ناشي از گازگرفتگي در زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن كاهش 70 درصدي داشته و 3 نفر در اين مدت جان خود را از دست داده اند.
تعداد مرگ هاي ناشي از مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در زنجان طي امسال ( تا ابتداي شهريور جاري)، نسبت به مدت مشابه پارسال قريب 26 درصد كاهش يافته است.
بر اساس آمار موجود 17 نفر تا ابتداي شهريور 96 و در مدت مشابه سال گذشته 23 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و روان گردان فوت كرده اند.
6085/3216
خبرنگار: سجاد كريمي ** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها