۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۲۱
کد خبر: 82671964
T T
۰ نفر
تخصیص 6.5 میلیارد ریال برای اتمام 8 مدرسه نیمه تمام در آذربایجان غربی

ارومیه– ایرنا– استاندار آذربایجان غربی گفت: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اتمام هشت مدرسه نیمه تمام در استان تخصیص می یابد و این مدارس تا پایان مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان می شود.

قربانعلی سعادت چهارشنبه شب در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: 2 مدرسه دیگر نیز توسط اداره كل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی تامین اعتبار شده كه تا آخر مهرماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
وی اضافه كرد: در شرایط فعلی می توان با مدیریت بهینه منابع مالی و امكانات موجود، روند ساخت و ساز مدارس را برای حضور دانش آموزان تسریع كرد و نقش مدیریت در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.
مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای اینكه دانش آموزان استان بازمانده از تحصیل نشوند، سال گذشته 88 كلاس با كمتر از پنج دانش آموز در استان دایر كردیم و امسال نیز 148 كلاس در این حوزه دایر می كنیم تا بچه ها از تحصیل و درس باز نمانند.
فریدون سید مصطفوی اظهار كرد: در بحث كتاب نیز اولیایی كه دانش آموزان مقطع ابتدایی دارند، كتاب ها را از امروز /چهارشنبه/ از مدارس تحویل می گیرند.
وی اضافه كرد: در پایه یازدهم 67 كتاب جدید التالیف داشتیم و جای نگرانی برای دانش آموزان و اولیا وجود ندارد.
وی بیان كرد: 14 طرح دولتی از اداره كل نوسازی استان تحویل گرفته شده و در كنار این مدارس دولتی 259 كلاس درس از خیرین مدرسه ساز به صورت مشاركتی تحویل گرفته ایم.
وی ادامه داد: برای كلاس های اول ابتدایی، هفتم و پایه دهم برنامه ریزی خاصی داشته ایم و از منظر ثبت نام و هدایت تحصیلی در این مقاطع آماده سازی شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 550 تا 560 هزار دانش آموز است كه در چهار هزار و 800 مدرسه تحصیل می كنند.
از این تعداد 400 مدرسه غیر دولتی است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

سرخط اخبار استان‌ها