۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82671437
T T
۰ نفر
آيت‌الله هاشمي شاهرودي: توليد علم و نظريه‌پردازي كار افراد متخصص و كارآمد است

تهران - ايرنا - رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تبيين و نظريه‌پردازي علوم انساني اسلامي را براي تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروري و مهم دانست و گفت: توليد علم و نظريه‌پردازي كار افراد متخصص و كارآمد است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله هاشمي شاهرودي در ديدار با سيدضياء هاشمي سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تاكيد بر ضرورت تحقق عملي وحدت حوزه و دانشگاه كه از ساليان اول انقلاب تاكنون مطرح بوده است، افزود: اميدواريم در سايه تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهاي كشور به ويژه دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه اين موضوع به نحو كامل محقق شود تا كشور اسلامي ايران بتواند در سطح جهان به ويژه جهان اسلام كارنامه و الگوي درخشاني از خود ارائه دهد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تبيين و نظريه‌پردازي علوم انساني اسلامي را براي تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروري و مهم توصيف و تاكيد كرد: هرچند در سال هاي گذشته كارهاي خوبي در اين خصوص انجام شده و گام‌هاي موثري برداشته شده است، ولي هنوز تا نقطه ايده‌آل و كامل راه زيادي وجود دارد.
وي از قانون مجازات اسلامي و زيرمجموعه‌هاي آن از جمله قانون تعزيرات حكومتي به عنوان نمونه ياد كرد و افزود: با اينكه علما، مراجع و صاحب‌نظران زيادي در اين مقوله‌ها كار كرده‌اند، ولي هنوز راه‌هاي طي نشده زيادي داريم كه احتياج به نظريه‌پردازي و پرداختن به كارهاي محتوايي بيشتري دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از ايجاد گروه‌هاي نظريه‌پرداز كارآمد به عنوان حلقه‌ مفقوده تحقق واقعي وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: توليد علم و نظريه‌پردازي كار افراد متخصص و كارآمد است.
آيت الله هاشمي شاهرودي تصريح كرد: نظريه‌پردازي، اجتهاد پويا، قدرت استنباط و نبوغ مي‌خواهد و احتياج به راسي دارد كه فقاهت و اشراف كامل به مسائل روز داشته باشد.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي با آرزوي موفقيت به سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ابراز اميدواري كرد كه بتواند براي تحقق اين موضوع تلاش و جديت بيشتري انجام دهد.
در اين ديدار دكتر سيدضياء هاشمي سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تبريك انتصاب آيت‌الله هاشمي شاهرودي به سِمَت رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و آرزوي موفقيت براي ايشان، گفت: حوزه و دانشگاه متولي ساختن جامعه‌اي پويا و پيشرفته هستند. لذا پيوند اين دو نهاد يك ضرورت اجتناب‌ناپذير و مهم است كه بايد عملا به آن پرداخت.
سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پيشرفت علمي كشور گفت: دانشگاه‌ها بايد با محصولات علمي خود در بطن جامعه حضور داشته باشند و دو نهاد حوزه و دانشگاه در كنار هم مي‌توانند جامعه را بسازند.
وي از آيت‌الله هاشمي شاهرودي به عنوان شخصيتي صاحب‌نظر در حوزه و علوم ديني خواست در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز همچنان براي تحقّق عملي و كامل حوزه و دانشگاه كمك و مساعدت كنند.
سيام**1751
تنظيم: خسرو محمدي*انتشار:اميركاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست