۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82670920
T T
۰ نفر
مشاركت در حفاظت محيط زيست از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر است

اردبيل - ايرنا - مدير كل حفاظت محيط زيست استان اردبيل گفت: مشاركت در حفاظت محيط زيست و جلوگيري از تخريب و آلودگي محيط زيست از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر است.

محمد خداپرست روز چهارشنبه در نشست شوراي امر به معروف و نهي از منكر قشر بسيج استان افزود: حفاظت و حراست از انفال الهي توسط مجموعه محيط زيست استان از جمله مسوولان ، كاركنان و محيط بانان استان با مشاركت و همراهي شهروندان ميسر خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه 7.8 درصد مساحت استان جزو مناطق تحت مديريت است و 17/5 درصد مساحت استان جزو مناطق شكار ممنوع مي باشد گفت: استان اردبيل از تنوع زيستي و گياهي خوبي برخوردار است كه محيط بانان در 11 پاسگاه محيط باني بطور شبانه روزي از ميراث طبيعي و تنوع زيستي استان حفاظت مي كنند.
وي اظهار كرد: امروز خشكسالي و كمبود آب بزرگترين مشكل در مناطق سطح كشور است و ما بايد براساس آموزه هاي ديني ضمن حفظ محيط زيست بعنوان امانت آن را به آيندگان تحويل دهيم.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان اردبيل ، مدير سازمان بسيج كارمندان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبيل نيز در اين جلسه گفت: توسعه و ترويج فرهنگ حفاظت از محيط زيست و مشاركت بسيج در اين امر در كنار ساير برنامه ها از اولويت برخوردار است.
سرهنگ جمشيدي افزود: تكريم ارباب رجوع و خدمت رساني به مراجعه كنندگان در ادارات از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر است.
سه منطقه حفاظت شده در محدوده استان ار دبيل واقع است ، منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 93 هزار و 800 هكتار در شهرستان خلخال ، منطقه حفاظت شده مغان در محدوده بيله سوار و پارس آباد مغان به مساحت 35 هزار هكتار و منطقه حفاظت شده نئور به مساحت چهار هزار و 200 هكتار كه بخشي از منطقه وسيع حفاظت شده ليسار استان گيلان است.
كوه سبلان از ارتفاع سه هزار و 600 متر به بالا و غار يخگان در محدوده شهرستان خلخال نيز جزو آثار طبيعي ملي ثبت شده استان اردبيل هستند.
همچنين پنج منطقه شكار ممنوع در استان براي حفظ گونه ها از خطر انقراض مشخص شده است: منطقه شكار ممنوع شورابيل در اردبيل با 200 هكتار مساحت، گنديمن در مشگين شهر با 30 هزار هكتار، دربند مشكول در گيوي با 23 هزار هكتار، انزان در مشگين شهر به مساحت 42 هزار و 500 هكتار و خروسلو در بيله سوار به مساحت 16 هزار و 600 هكتار نيز جز مناطق شكار ممنوع ثبت شد.
چند عرصه تالابي نيز در استان اردبيل شناسايي شده كه از جمله مي توان به درياچه نئور، شورابيل، ميل مغان، پته خور و توپراق كندي اشاره كرد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده:عارف شيرزاد
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها