۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82659262
T T
۰ نفر

حال و هواي ديار الوند در عيد اكمال دين و اتمام نعمت

۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82659262
حال و هواي ديار الوند در عيد اكمال دين و اتمام نعمت

همدان - ايرنا - در روز عيد غدير خم كه عيد اكمال دين و اتمام نعمت و روز كامل شدن رسالت پيامبر مكرم اسلام (ص) است مردمان مومن و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در ديار الوند با برگزاري جشن هاي مردمي به سرور و شادي پرداخته اند.

به گزارش ايرنا در روز عيد غديرخم، حضرت علي (ع) به دستور خدا براي ولايت امر مسلمانان توسط پيامبر اسلام (ص) معرفي شد و اگر اين رويداد اتفاق نمي افتاد رسالت پيامبر تكميل نمي شد.
شيعيان در سراسر جهان اين روز را جشن گرفته و آيين هاي مختلفي در گراميداشت آن برگزار مي‌كنند، در همدان نيز مردم استان هم پاي ديگر شيعيان جهان اين روز و شب عيد را جشن گرفتند.
** برگزاري همزمان 110 جشن مردمي عيد غدير در همدان
دبير ستاد مردمي نكوداشت غدير در همدان در اين باره گفت: اين ستاد امسال براي نخستين بار به صورت همزمان 110 جشن مردمي را در سراسر استان همدان به مناسبت عيد غدير خم برگزار مي كند.
جلال تلطفي بيان كرد: اين اقدام و پويش مردمي در شب و روز عيد غدير خم برگزار و براي ترويج اين امر مهم تبليغات رسانه اي و محيطي هيات ها نيز به صورت يكسان و با محتواي مشترك انجام شد.
** برپايي جشن ولايت علوي اكمال دين نبوي در 40 بقعه متبركه و امامزاده استان همدان
معاون فرهنگي اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان نيز گفت: ويژه برنامه جشن ولايت علوي در 40 بقعه متبركه و امامزاده همدان در حال برگزاري است.
حجت الاسلام حسن رضوي افزود: ويژه برنامه هاي دهه ولايت از عيد سعيد قربان تا عيد سعيد غدير خم با هدف ترويج معارف قرآن و اهل‌بيت(ع) و فرهنگ غدير و تعظيم شعائر و اعياد اسلامي و ايجاد فضاي جشن و سرور و شادي در ايام اين اعياد و همچنين تبديل بقاع متبركه به عنوان هاي قطب فرهنگي در اين اماكن اجرا شد.
وي افزود: معرفي شخصيت امام علي(ع) به عنوان الگوي حقيقي مسلمانان جهان ، معرفي و تبيين جايگاه والاي امامت و ولايت، فراهم كردن بستر مناسب جهت افزايش بصيرت و تفكر ولايي از ديگر اهداف برگزاري اين جشن ها در سطح بقاع متبركه استان است.
معاون فرهنگي و اجتماعي اداره كل اوقاف استان همدان با اشاره به فعاليت غرفه‌ خيمه هاي معرفت در سطح بقاع متبركه در اين ايام اشاره كرد و گفت: خيمه هاي معرفت در قالب غرفه گفتمان ديني، غرفه عفاف و حجاب، غرفه پاسخگويي به مسائل شرعي و شبهات ديني با حضور روحانيان كارشناس و غرفه كودكان در سطح بقاع متبركه فعاليت مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين رضوي با اشاره به اينكه بصيرت افزايي در بين بانوان يكي از اهداف مهم فرهنگي اداره كل اوقاف استان است بيان كرد: همايش بانوان ولايي در جوار آستان هاي مقدس امام زادگان در اين ايام برگزار مي شود.
** كاروان غديريون با ولايت تا ظهور در همدان به حركت در آمد
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان نيز گفت: كاروان غديريون شامل 110 دستگاه خودرو تزيين شده مردمي همزمان با عيدغديرخم در همدان به صورت نمادين به راه افتادند.
محمد قديمي اظهار كرد: معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري همدان برنامه‌هاي دهه ولايت را در قالب فضاسازي شهر همدان، ويژه برنامه‌هاي استقبال از دهه ولايت، جشن‌هاي سراسري و مردمي دهه ولايت، تجليل و تكريم سادات، برنامه‌هاي نمايشگاهي و تجسمي، مسابقات فرهنگي، اجتماعي و ورزشي و محصولات فرهنگي ويژه دهه ولايت اجرا مي كند.
قديمي خاطرنشان كرد: كاروان غديريون با حضور مداحان و اقشار مختلف مردم تشكيل شد و مولودي خواني ، جشن و سرور برنامه اصلي اين كاروان است.
قديمي با بيان اينكه عيد غدير مصداق بارز شناخت و تداوم سيره و روش پيامبر اسلام است ابراز كرد: اين دهه با فضيلت، فرصت بسيار مناسبي براي تبيين اهميت امامت و ولايت در جامعه است و بايد تشريح ابعاد شخصيتي امام علي(ع) محور برنامه‌ها قرار گيرد.
** برگزاري نشست‌هاي آموزشي غدير شناسي و خطبه ‌خواني در همدان
دبير بنياد غدير استان همدان نيز گفت: همزمان با عيد غديرخم و هفته ولايت، نشست‌هاي آموزشي غديرشناسي و خطبه‌خواني در همدان برگزار شد.
حجت الاسلام مرتضي حسني حلم با اشاره به برگزاري نشست ‌هاي آموزشي غديرشناسي خاطرنشان كرد: مسابقه خطبه‌ خواني و كتابخواني غدير نيز ويژه عيد غدير در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام حسني‌حلم با تاكيد بر اينكه مهمترين كار بنياد غدير در طول سال كارگاه غديرشناسي است، اظهار كرد: براي اينكه بتوان فرهنگ و پيام غدير را به آحاد جامعه برسانيم، كارگاه‌هاي غديرشناسي ويژه دانش‌آموزي و حوزه علميه خواهران برگزار شد.
1181/2087
گزارش از الهام تدين** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها