۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 83884680
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شکوه عید غدیر در همدان با پویش هر خانه یک پرچم

۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83884680
شکوه عید غدیر در همدان با پویش هر خانه یک پرچم

همدان _ ایرنا _ دبیر ستاد مردمی غدیر همدان گفت: اجرای پویش هر خانه و هر مغازه یک پرچم، تحول چشمگیری برای زیبایی بصری این استان در روز عید غدیر خم است.

مهدی صلواتیان روز یکشنبه در نشست خبرنگاران با بیان اینکه درصد هستیم جشن عید غدیر نسبت به سال‌های قبل باشکوه تر و به صورت گسترده تر برگزار شود افزود: نصب پرچم بر سر درب منازل و مغازه‌ها، همه افراد جامعه را متوجه فرا رسیدن ایام مذهبی و مناسبت‌ها خواهد کرد که در این راستا با اصناف، تشکل‌ها و فعالان فرهنگی در حاشیه شهر صحبت شده تا این کار در تمام نقاط شهر آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: باید هر خانه سه پرچم غدیر، شادی و غم در اختیار داشته باشد و در صورت تحقق این طرح به لحاظ بصری تحول بزرگی در شهر  ایجاد خواهد شد.

صلواتیان ادامه داد: پیش بینی می‌شود در زمینه فرهنگی و رسانه فعالیت ها به گونه‌ای باشد که همدان الگوی کشور شود و از خانواده‌ها بخواهیم که پرچم را سر درب خانه خود نصب کنند.

به گفته وی تمامی اقدامات اجرایی ستاد غدیر در قالب ۹ کمیته شامل علمی محتوایی، فضاسازی شهری، رسانه و فضای مجازی، پشتیبانی و خیران، خدمات اجتماعی، اطعام و افطار، مراسم، جشنواره و مسابقات، کودک و نوجوان فعایت خود را آغاز کرده است.

صلواتیان با اشاره به اینکه ریاست این ستاد بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی است، ادامه داد: به دلیل اینکه بخش عظیمی از سطح جامعه مختص جمعیت بانوان است لذا واحد خواهران ستاد راه‌اندازی شد و مسوولیت آن به خانم علی‌بخشی واگذار شد.

وی افزود: با توجه به سفارش اطعام و افطار روز غدیر در آیات و روایات، با کمک خیران و نیکوکاران تعداد ۱۱۰ پرس غذا بین نیازمندان توزیع می‌شود که با نصب بروشوری روی آن از  فضایل امیرالمومنین  ذکر شده است.

صلواتیان از تشکیل کمیته خدمات اجتماعی خبر داد و گفت: ارائه خدمات اجتماعی شامل حضور پزشک، مشاور خانواده و مشاور حقوقی در محلات توسط این کمیته انجام خواهد شد که به صورت رایگان به مناسبت عید غدیر خدماتی را به مردم ارائه دهند.

به گفته وی با تشکیل کمیته مراسم متشکل از هیات حسینی عضو جامعه ایمانی مشعر، هیات رزمندگان ثارالله همدان و کانون بسیج مداحان، مقرر شد این هیات علاوه بر برگزاری جشن عید غدیر، آذین‌بندی ویژه مساجد در محلات را بر عهده بگیرند.

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان از دیگر برنامه های این ستاد به برپایی کاروانهای شادی، دوچرخه سواری، گروههای سرود، نورافشانی بیش از ۶۰ مسجد و توزیع غذا بین اقشار محروم اشاره کرد و گفت: تمامی دستور کارها منوط به اجازه ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

صلواتیان با بیان اینکه چاپ تمامی بنرها و آذین‌بندی‌ها با شعار «امامت تنها صراط مستقیم الهی» انجام خواهد شد، گفت:به دنبال برگزاری جشن ویژه در بلوار ارم هستیم که در این راستا به مدت ۱۵ شب توسط ۱۵ هیات در  فضای باز تالار قرآن و مرکز همایش‌های همدان جشن عید غدیر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه‌های مردمی غدیر خم باید حرکتی در مسیر نشان دادن شخصیت، جایگاه و وجه تمایز امیرالمومنین علی (ع) و غدیر در جهان اسلام و بشریت باشد.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان اظهار امیدواری کرد که غدیر نیز مانند عاشورا و اربعین به یک عظمت جهان اسلام تبدیل و امیرالمومنین علی (ع) نیز به واسطه غدیر به جهان اسلام معرفی شوند.

صلواتیان افزود: درصدد هستیم جایگاه امامت و ولایت که عالم به عنوان حلقه مفقوده به آن پی برده متجلی و بشریت به امام معصوم برای رهایی از مشکلات پناه ببرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha