۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۸
کد خبر: 82656520
T T
۰ نفر
مسئولان قضايي از ورود به مسايل سياسي پرهيز كنند

شيراز - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان فارس گفت:بايد تلاش كنيم ضمن تقويت روحيه انقلابي و دينداري و توسعه و تعميق شعائر ديني از ورود به مسائل سياسي پرهيز كنيم چرا كه يكي از ابعاد مهم در مسير حفظ استقلال پرهيز از هرگونه ورود به مسائل سياسي و جناحي است.

به گزارش دريافتي چهارشنبه ايرنا، علي القاصي در همايش فصلي روسا و دادستان هاي استان فارس با تأكيد بر اينكه استقلال دستگاه قضايي با تدبير و درايت مسؤلان حوزه هاي قضايي جلوه مناسب تري پيدا مي كند گفت: بايد تلاش كنيد به نحوي عمل شود كه در نتيجه عمل به وظايف و مأموريت ها استقلال دستگاه قضايي و اقتدار جايگاه ديده شود.
رئيس شوراي قضايي استان حفظ استقلال دستگاه قضايي را در تعارض و نافي تعاملات قانونمند ندانست و با تأكيد بر پرهيز از عملكرد جزيره اي گفت: در مسير انجام وظايف و مأموريت ها و ايفاي نقش مؤثر و محوري همواره تعامل با دستگاه ها و حمايت از عملكرد قانوني آنان را مد نظر قرار دهيد.
القاصي ادامه داد: مطابق دستورالعمل اجرايي زمان مناسب جهت ملاقات هاي حضوري با مردم تنظيم و لحاظ شود و لازم است به نحوي عمل كنيم كه دسترسي مردم به مسئولين قضايي آسان و به دور از هرگونه تشريفات انجام شود.
وي اضافه كرد: نحوه برخورد با مراجعان و ظرفيت اخلاقي مسئولين قضايي در سراسر استان در مواجه با مردم بايد به نحوي باشد كه بازخورد اين رفتارها خود در اصلاح امور مؤثر واقع شود.
القاصي اظهار داشت: رعايت نظم و انضباط اداري يكي از اولويت هايي است كه توجه به آن ضمن ايجاد انسجام در بين مجموعه رضايتمندي مراجعان را نيز به همراه خواهد داشت.
رئيس كل دادگستري استان فارس ابراز داشت:مصوبات كميته رفع اطاله دادرسي مد نظر قرار گيرد تا ضمن كاهش اطاله دادرسي و كاهش فشارهاي ناشي از انبوه پرونده ها ميزان رضايت عمومي نيز در نتيجه كاهش زمان فرآيند رسيدگي بيشتر شود.
القاصي همچنين بر استفاده از سامانه هاي طراحي شده در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد و بهره برداري بهينه از ظرفيت هاي استفاده برخط از سامانه ها مذكور باهدف بهبود كيفيت خدمات قضايي و در نتيجه افزايش امتيازات عملكردي را مورد تأكيد قرار داد و خواستار توجه همه حوزه هاي قضايي نسبت به ثبت ابلاغات الكترونيك شد.
القاصي بيان كرد:‌بايد در شناسايي و گزينش اعضاي شوراهاي حل اختلاف دقت شود و با تشخيص درست از افراد آگاه به مسايل روز و با تجربه و داراي سلامت نفس و اخلاق مدار استفاده شود تا زمينه ارتقاي بدنه دستگاه قضايي و شوراها ي حل اختلاف فراهم شود .
در اين مراسم از 49 تن از قضات استان كه در زمينه كاهش اطاله دادرسي ، رسيدگي به پرونده هاي مهم و امنيتي و همچنين شركت مستمر در هيات هاي بازرسي فعال بوده اند و همچنين 43 تن از كاركنان به لحاظ كسب امتيازات عملكردي با اهداي لوح سپاس، تجليل شد.
دريافت : نيكنام خشنودي ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
6113 /1876

سرخط اخبار استان‌ها