۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82652502
T T
۰ نفر

توسعه كارآفريني در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي است

۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82652502
توسعه كارآفريني در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي است

گرگان - ايرنا - رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان گرگان؛ توسعه آموزش هاي كسب و كار و كارآفريني به ويژه در بخش تعاون را از راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي بيان كرد.

موسي بي باك روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلان برنامه هاي هفته تعاون در اين شهرستان افزود: با توجه به منويات و فرمايشات مقام معظم رهبري و نامگذاري سال جاري به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در هفته جاري كارگاه آموزشي توسعه كارآفريني در بخش تعاون برگزار مي شود.
به گفته وي؛ توجه به نقش تعاوني ها در توسعه اقتصادي؛ ضرورت توسعه كارآفريني و ارائه آموزش هاي كسب و كار را افزايش داده است.
وي به برگزاري همايش تعاون، توسعه كارآفريني و اشتغال اشاره كرد و افزود: اين همايش با هدف رفع موانع موجود بر سر راه فعاليت مطلوب و بهينه شركت هاي تعاوني، آشنايي بيشتر آنها با قوانين حوزه تعاون و تشويق تعاوني ها به فعاليت سازنده چهارشنبه هفته جاري در گرگان برگزار مي شود.
رييس كميته گراميداشت هفته تعاون مركز استان گلستان همچنين گفت كه غبارروبي گلزار شهدا، افتتاح 2 شركت تعاوني، بازديد از تعاوني هاي نمونه، ديدار با علما و مسئولين و حضور تعاونگران در نماز جمعه از برنامه هاي هفته تعاون در اين شهرستان است.
بي باك به اقدامات سال گذشته اين اداره نيز اشاره كرد و افزود: يكهزار و 170 مورد بازرسي از واحدهاي كارگري در راستاي صيانت از نيروي كار واجراي مقررات كار و فعاليت 54كميته حفاظت فني و بهداشت كار از اين تلاش ها بوده است.
وي به فعاليت 500 تعاوني در سطح شهرستان و اجراي طرح كارورزي نيز اشاره كرد و گفت: سهميه مركز گلستان در اجراي طرح كارورزي 650 نفر است و دوره آموزشي آنان 4تا 6 ماه پيش بيني شده است.
به گفته وي؛ بعد از پايان مدت آموزشي در صورت بكارگيري كارورز از مقطع كارشناسي به بالا، واحد جذب كننده از پرداخت حق بيمه سهم كارفرما به مدت 2 سال در مورد اين نيروي جذب شده معاف خواهد بود.
3014/1648
خبرنگار: مجيد ميهن دوست ** انتشار: پي سالارنيا

سرخط اخبار استان‌ها