۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰:۳۰
کد خبر: 82651756
T T
۰ نفر
ديدار و گفتگوي وزير امورخارجه قطر با مقامات اتحاديه اروپا و بلژيك درباره مسائل منطقه اي

وين - ايرنا - 'محمد بن عبدالرحمن آل ثاني' وزير امور خارجه قطر در بروكسل با مقامات اتحاديه اروپا و بلژيك درباره مسائل منطقه اي از جمله بحران ديپلماتيك منطقه خليج فارس و روابط با ايران گفتگو كرد.

'هلگا اشميد' دبيركل بخش روابط خارجي اتحاديه اروپا EEAS روز جمعه در ديدار با وزير امور خارجه قطر بر همكاري منطقه اي براي حل وفصل بحران منطقه خليج فارس تاكيد كرد. اشميد در اين ديدار خاطرنشان كرد كه اتحاديه اروپا با تمام طرفهاي بحران خليج فارس در تماس است و آنها را به حل و فصل بحران تشويق مي كند و همكاري منطقه اي را در اين زمينه عنصري كليدي مي داند.
پيش از اين نيز 'فدريكا موگريني' مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز از ميانجيگري كويت در بحران كشورهاي خليج فارس حمايت كرده و با تاكيد بر اينكه شوراي همكاري خليج فارس براي اتحاديه اروپا يك شريك بنيادين است خواستار حل و فصل هرگونه تنشي با گفت وگوي سياسي شده بود.
**ديدار وزير امور خارجه قطر با همتاي بلژيكي
'ديديه ريندرز' معاون نخست وزير و وزير امور خارجه بلژيك نيز در بروكسل با همتاي قطري ديدار و با او درباره موضوعاتي از جمله روابط با ايران و بحران ديپلماتيك خليج فارس گفتگو كرد.
وزارت امور خارجه بلژيك در بيانيه اي اعلام كرد: دو طرف درباره روابط دوجانبه ، مبارزه با تروريسم ، اوضاع منطقه خليج فارس و وضعيت حقوق بشر در قطر گفت و گو كردند. بلژيك از ميانجيگري كشور كويت براي حل بحران كويت حمايت مي كند.
در اين بيانيه آمده است: در ديدار وزيران امور خارجه بلژيك و قطر ، اوضاع منطقه اي از جمله روابط با ايران و همچنين اوضاع ليبي ، سوريه ، عراق و يمن مورد بررسي قرار گرفت.
در اين بيانيه به جزئيات بيشتري از گفت وگوها درباره روابط با ايران اشاره اي نشده است.
اروپام**1078**3404** بابك جعفري**انتشار: محسن اسماعيلي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان