ارمنستان: آماده ارائه تمام کمک‌های لازم به ایران هستیم

تهران- ایرنا- وزارت خارجه ارمنستان یکشنبه شب در واکنش به خبرهای مربوط به فرود سخت بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی، اعلام کرد: آماده ارائه تمام کمک‌های لازم به جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رادیو ارمنستان، وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای که آن را در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، منتشر کرد، نوشت: از اخبار واصله از ایران مربوط به فرود سخت بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی، شوکه شده‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: افکار و دعاهای ما با آیت الله رئیسی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه آنها است.

این بیانیه می‌افزاید: با ادامه عملیات امداد و نجات، ارمنستان به عنوان همسایه نزدیک و دوست جمهوری اسلامی ایران، آماده ارائه تمامی کمک‌های لازم به تهران است.

عصر امروز (یکشنبه) خبری مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد.

گزارش‌ها از حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حجت الاسلام سیدمحمد آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

تاکنون ۲۰ تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

سخنگوی دولت نیز در پیامی با اعلام برگزاری جلسه هیات دولت امروز، گفت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت نیز عازم تبریز شدند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha