۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82647743
T T
۰ نفر
بهره برداری از 3 طرح كشاورزی و یك طرح مسكن روستایی در جیرفت

جیرفت - ایرنا - یك طرح آبیاری تحت فشار، باغ خرمای پیارم، باغ 200 اصله لیمو ترش پرشین لایم و یك واحد مسكن روستایی با اعتبار چهار میلیارد و 460 میلیون ریال همزمان با هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان جیرفت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، عصر روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت یك طرح آبیاری تحت فشار در 38 هكتار و 2 واحد آبیاری بارانی با اعتبار 2 میلیارد و 60 میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه ملی در این شهرستان به بهره برداری رسید.
یك باغ خرمای پیارم نیز كه مناسب بازارهای صادراتی است با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
پوست نازك خرمای پیارم به رنگ قهوه‌ای تیره و با توجه به اینكه گوشت و پوست آن كاملاً‌ به یكدیگر چسبیده‌اند، این خرما را تبدیل به بهترین خرمای صادراتی جهان كرده است.
باغ 200 اصله لیمو ترش پرشین لایم نیز از دیگر طرح هایی بود كه در پنجمین روز از هفته دولت با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.
پرشین لایم از ذخایر ژنتیكی مركبات ایران بوده كه برای اولین بار به استرالیا و سپس آمریكا انتقال یافت و به همین دلیل پرشین لایم نامگذاری شد؛ این لیمو یكی از لایم‌های اسیدی با میوه درشت است و ارقام این باغ به بیماری جاروك مقاوم تر است.
همچنین یك واحد مسكن روستایی با اعتبار 180 میلیون ریال در روستای محمد آباد این شهرستان به بهره برداری رسید، تسهیلات مسكن روستایی بدون محدودیت و با سود چهار درصد به روستاییان واگذار می شود.
هم اكنون 19 هزارو 400 واحد روستایی در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
دوم تا هشتم شهریور هر سال به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مركزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشكیل شده و در فاصله 230 كیلومتری جنوب كرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار دهنده روح اله صائب
7450/6003

سرخط اخبار استان‌ها