۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82628545
T T
۰ نفر
رئیس اتاق بازرگانی ایران: تحقق برجام تصورهای غلط را در مورد ایران از بین برده است

مشهد- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: تحقق برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) تصورهای غلطی را كه بعضا در بین جامعه جهانی در خصوص ایران وجود داشت از بین برده و به تبع آن شرایط بهتری برای سرمایه گذاری در كشورمان فراهم كرده است.

غلامحسن شافعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برجام از دید اهالی اقتصاد یك نقطه شروع بسیار موثر در اقتصاد كشور است كه می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: بعد از تحقق برجام هیاتهای تجاری خارجی بسیاری به ایران سفر كرده اند تا حدی كه دولت و بخش خصوصی در مورد برنامه ریزی برای این هیاتها در مقاطعی دچار مشكل شدند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: قراردادهای بزرگی نیز پس از برجام منعقد شده و نشان می دهد این توافق بین المللی چقدر می تواند نقشی مهم در خصوص سرمایه گذاری در داخل كشور ایفا كند.
وی افزود: یكی دیگر از اثرات برجام در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دیده شد. مجموعه نمایندگانی كه در مراسم تحلیف دوره دوازدهم ریاست جمهوری حضور یافتند نسبت به دوره های قبل قابل قیاس نیست.
شافعی ادامه داد: باید شرایط رقابتی در خصوص سرمایه گذاری در بخشهای مختلف فراهم آید. شان و جایگاه بخش خصوصی در دولت یازدهم ارتقاء یافت و در شرایط فعلی بخش خصوصی حضوری فعال در سفرهای مختلف رئیس جمهوری دارد.
وی گفت: با توجه به تدابیر اقتصادی از جمله مهار تورم و ثبات اقتصادی كه در كشور حاكم شده سرمایه گذاران برای مشاركت در پروژه های مختلف آمادگی دارند و باید از این فرصت استفاده كرد.
او همچنین یكی از مشكلات بخش اقتصاد كشور را استفاده نكردن بسیاری از كارگاههای تولیدی از فناوری روز دنیا عنوان و بیان كرد: این نقصان افزایش قیمت تمام شده كالاهای تولدی و كاهش توان رقابت در بازارهای منطقه ای را به دنبال داشته است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: یكی از رویكردهایی كه باید توسط دولت به صورت جدی پیگیری شود به روز نمودن فناوری در واحدهای تولیدی خرد و كلان كشور است كه می تواند برای توسعه صادرات بسیار مهم واقع شود.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشار: حسین كریم زاده
7498/1858

سرخط اخبار استان‌ها