۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۳۴
کد خبر: 82621911
T T
۰ نفر
كسب دو نشان طلا توسط كشتي گيران خوزستاني در مسابقات قهرماني جهان

اهواز _ ايرنا _ كشتي گيران خوزستاني اوزان 50 و 60 كيلوگرم رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان به دو.نشان طلا دست يافتند.

به گزارش ايرنا، مسابقات چهار وزن نخست رقابت هاي كشتي فرنگي جوانان قهرماني جهان امروز (شنبه) در شهر تامپره كشور فنلاند برگزار شد كه در دو وزن نخست پويا دادمرز و كرامت عبدولي صاحب دو نشان طلا شدند.
در رقابت هاي روز نخست در وزن 50 كيلوگرم پويا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف هايفنگ ژانگ از چين رفت كه با نتيجه 5 بر صفر اين كشتي گير را از پيش رو برداشت.
دادمرز در دور بعد مقابل ذوالفقار علي اف از آذربايجان صف آرايي كرد كه با نتيجه 6 بر 2 پيروز ميدان شد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. اين كشتي گير ايذه اي در اين مرحله مقابل الهام بهرام اف از ازبكستان با نتيجه 7 بر 5 به پيروزي رسيد و به ديدار فينال راه يافت.
پويا دادمرز در ديدار فينال وزن 50 كيلوگرم با نتيجه 6 بر صفر كوين جردن سويرادو از آمريكا را مغلوب كرد و صاحب گردن آويز طلا شد.
در وزن 60 كيلوگرم كرامت عبدولي در دور اول با نتيجه 5 بر يك آندرج گينز از آلمان را شكست داد و در دور دوم حسن محمد از مصر را با نتيجه 6 بر 2 مغلوب كرد.
عبدولي در دور سوم مقابل تالا تالا از چين با نتيجه 9 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد.
اين كشتي گير انديمشكي در مرحله نيمه نهايي مانيش از هند را با نتيجه 3 بر يك مغلوب كرد و راهي ديدار فينال شد.
كرامت عبدولي در ديدار فينال مقابل الكساندر هروشين از اوكراين با نتيجه 7 بر 5 به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني و مدال طلاي اين وزن را از آن خود كرد.
در وزن 74 كيلوگرم محمد شربي نيازي ديگر كشتي گير انديمشكي در دور نخست با نتيجه 8 بر صفر هاريوكا اوگا از ژاپن را مغلوب كرد و در دور دوم با نتيجه 6 بر 4 آرمن باقداساريان از ارمنستان را مغلوب كرد.
شربي نيازي در دور سوم مقابل آكژول محموداف از قرقيزستان صف آرايي كرد كه با نتيجه 2 بر 2 شكست را پذيرا شد و با توجه به حضور كشتي گير قرقيزستاني در ديدار فينال وي به گروه بازنده ها رفت.
شربي نيازي در گروه بازنده ها با نتيجه 14 بر 4 مقابل ساجان از هند شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
تيم كشتي فرنگي جوانان ايران در روز نخست اين رقابت ها با 27 امتياز در جايگاه اول قرار گرفت.
6002 خبرنگار: محمدشاكري **انتشاردهنده : كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها