۲ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۸
کد خبر: 82608794
T T
۰ نفر
انتقال شناورهاي باري بندردير بوشهر به اسكله الي شمالي

بوشهر- ايرنا- مديركل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: شناورهاي باري بندر دير پس از تخليه در بندر براي پهلو گيري به اسكله الي شمالي انتقال داده مي شوند.

به گزارش ايرنا، محمد مهدي بنچاري روز دوشنبه در جلسه كميته ساماندهي بندر در شهرستان دير افزود:
يكي از دلايل اصلي براي اجراي اين طرح كاهش بار ترافيكي در اسكله دير است زيرا ازدحام شناورهاي باري و صيادي باعث بروز مشكلاتي شده است.
وي اضافه كرد: همچنين جلوگيري از خطر آتش سوزي شناورها در اسكله به دليل ترافيك بالا از ديگر اهداف اين جا به جايي است.
بنچاري ادامه داد: پس از انتقال شناورها به اسكله الي شمالي بايد نسبت به كنترل اسكله و تكليف مرزباني، ادارات شيلات، بندر و شهرداري در آن مشخص شود.
مدير كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر با اشاره به رعايت ايمني توسط مالكان شناورها در اسكله گفت: رها كردن شناور و روشن نگه داشتن پمپ آب در آتش گرفتن شناورها در اسكله بندر كنگان دخالت داشتند.
بنچاري ادامه داد: لايروبي بندر، طراحي جايگاه سوخت در اسكله تجاري، اعزام خودرو آتش نشان همراه هشت نيروي آموزش ديده به اسكله و روشنايي و چراغ دريايي در بندر دير در دستور كار است.
معاون صيد و صيادي شيلات استان بوشهر گفت: جدا سازي شناورهاي باري از صيادي در اسكله بندر دير براي جلوگيري از خطرهاي احتمالي ضروري است.
عباس آهنگرمقدم افزود: هم اكنون در زمان پهلوگيري، شناورها در اسكله اختصاصي شيلات در هم تنيده شده كه هيچ شناوري نمي تواند براحتي جدا شود و اين براي صيادان و حتي شناورهاي نيز مشكل آفرين شده است.
وي با اشاره به حضور نگهبان در شناورگفـت: براي جلوگيري از حادثه و اطلاع رساني حضور يك نگهبان در هر شناور الزامي است همانطور كه شيلات با تعهد محضري اين كار را انجام داده است.
فرمانداردير گفت: با توجه به مشكلات اختلاط پهلوگيري شناورهاي باري و صيادي در اسكله اين بندر، طرح ساماندهي شناورهاي باري در اسكله روستاي الي شمالي سال گذشته در دستور كار قرار گرفت اما اجرايي نشد.
حمزه اعتماد افزود: شناورهاي باري و صيادي در يك پست در اسكله مربوط به شيلات پهلو مي گيرند كه اين امر باعث بروز مشكلات اجتماعي شده كه بايد برطرف شود.
وي اظهار كرد: در دولت تدبير و اميد در بخش شيلات و زير ساخت هاي بندري تاكنون خدمات فراواني به اين منطقه ارائه شده است كه بايد به نحو احسن از اين خدمات بهره برد.
فرمانداردير گفت: ظرفيت اسكله شيلات در اندازه شناورهاي صيادي تعريف شده و گنجايش شناورهاي باري را ندارد و براي اين منظور اسكله روستاي الي شمالي بهترين مكان براي پهلوگيري شناورهاي باري پس از تخليه كالاست.
وي افزود: اسكله الي شمالي براي پهلوگيري شناورهاي باري مكان بسيار خوبي است و در اين ارتباط جلسات زيادي تشكيل شده اما هنوز اين كار عملياتي نشده و شناورها در اسكله با مشكل روبرو هستند.
اعتماد، با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزي شناورها در تيرماه سال 94 در بندر دير گفت: براثر اين آتش سوزي 19شناور باري و صيادي در اسكله بندردير در آتش سوخت كه ميزان خسارت اين آتش سوزي 110ميلياردريال اعلام شد.
هفته گذشته نيز بر اثر آتش سوزي در اسكله بندر كنگان در جنوب استان بوشهر 13 موتورلنج در آتش سوخت و 12 قايق نيز غرق شد.
در بندردير(dayyer) در 200 كيلومتري جنوب بوشهر به عنوان بزرگترين بندر صيادي جنوب كشور بيش از 500 شناور در زمينه سفاري و صيادي مشغول فعاليت هستند.
7207**
خبرنگار: عباس بحراني** انشتار دهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها