۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۳
کد خبر: 82601646
T T
۰ نفر
افتتاح طرح تعریض موج شكن شرقی و پست اسكله رو رو با حضور جهانگیری در كیش

كیش - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری پس از ورود به كیش با حضور در بندر تجاری كیش طرح تعریض موج شكن شرقی و پست اسكله رو - رو را افتتاح كرد.

به گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری كه در سفری دو روزه و به منظور بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی و گردشگری عصر امروز (دوشنبه) وارد جزیره كیش شده است به منظور بهره برداری از طرح تعریض موج شكن شرقی و احداث 24 پست اسكله رو – رو بتنی به همراه دیگر مسئولان در بندر تجاری كیش حضور یافت.
با احداث این طرح خدمات دهی هیدرولیك به كشتی هایی با ظرفیت 500 تا 5 هزار تن امكان پذیر می شود .
اسكله های رو – رو (Link span) با قابلیت تنظیم ارتفاع به منظور پهلو گیری بارجها و لندینگ كرافت ها ساخته شده كه تسهیل و تسریع فعالیت ها، ساماندهی امور، دسترسی آسان مراجعه كنندگان به محل ترخیص كالاها، كاهش تردد ماشین های سنگین در بندر و افزایش نظم انجام فعالیت ها از جمله مزایای ساخت اسكله رورو در بندرگاه كیش است.
طول ناحیه تعریض شده این طرح 615 و عرض آن 17 تا 32 متر است.
تعداد اسكله های لندینگ كرافت 18 پست با ظرفیت 700 تا 2 هزار تن و تعداد اسكله های بارج آن شش پست با ظرفیت یك هزار تا پنج هزار تن است .
این طرح با حجم سرمایه گذاری 285 میلیارد ریال ایجاد شده و برای 40 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد كرده است .
واحد صنعتی تولید تجهیزات پزشكی و دارویی مهان مد، پارك آبی اوشن، نیروگاه و آب شیرین كن جنوب جزیره، هتل پنج ستاره ویدا، مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس، مارینا و مركز تفریحات دریایی طرح هایی هستند كه با حضور معاون اول رئیس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
اسكله 35 هزار تنی، كشتی اقیانوس پیمای سانی، شهرك مسكونی فاز 3 نوبنیاد، كلبه هور تا كشتی یونانی، پروژه مسكن سبز از طرح هایی است كه امروز جهانگیری از آنها بازدید می كند.
فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی نیز از طرح هایی است كه روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
دراین سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و اكبر تركان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و علی عابد زاده رییس سازمان هواپیمایی كشوری نیز در این سفر اسحاق جهانگیری را همراهی می كنند.
جزیره كیش با 91.5 كیلومتر مربع مساحت در 18 كیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
1630*1641/6048
خبرنگار : مریم زبان دان ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

سرخط اخبار استان‌ها