۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82598565
T T
۰ نفر
نماينده سياه پوست آمريكايي: ترامپ به جنبش حقوق مدني «اهميتي نمي دهد»

تهران- ايرنا- «جان لوئيس» نماينده جمهوريخواه از ايالت جورجياي آمريكا، «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا را به عدم شناخت و «اهميت قائل نشدن» به جنبش حقوق مدني متهم كرد و گفت: رئيس جمهوري درباره تلاش براي دستيابي به حقوق برابر «شناخت بسيار بسيار اندكي دارد.»

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اينترنتي هيل، لوئيس از مدافعان حقوق مدني كه همگام با نمادهاي حقوق برابر درآمريكا همچون «مارتين لوتر كينگ» رهبر سياه پوست جنبش حقوق مدني آمريكا پيش رفته است، در مصاحبه با «ديويد اكسلرود/ David Axelrod» تحليلگرسي ان ان و كارشناس استراتژيست دمكرات گفت: در حالي كه آمريكا پيشرفت هايي در زمينه حقوق برابر داشته، اما چنين پيشرفتي در معرض خطر است.
وي افزود: ما پيشرفت داشته ايم اما نيروهايي در آمريكا در تلاش هستند از چنين پيشرفتي بكاهند و ما را به عقب برگردانند.
لوئيس كه از منتقدان ترامپ در گذشته بوده است، در روزهاي قبل از مراسم تحليف وي گفته بود كه ترامپ را «رئيس جمهوري مشروع و قانوني» قلمداد نمي كند زيرا جامعه اطلاعاتي به اين نتيجه رسيده كه روسيه به دنبال نفوذ در انتخابات سال 2016 به نفع وي بوده است.
اين نماينده آمريكايي بار ديگر در مصاحبه با آكسلرود بر اين مساله تاكيد كرد و گفت كه همچنان بر اين باور است كه در اين انتخابات براي كمك به پيروزي ترامپ «تقلب» شده است.
لوئيس همچنين از «جف سشنز» دادستان كل آمريكا به دليل سابقه مخالفت با حقوق برابر انتقاد كرد و گفت: من از سابقه وي آگاه هستم. وي موضعگيري درستي درباره حقوق برابر ندارد.
به گزارش ايرنا، لوئيس در جلسه كميته روابط خارجي سنا عليه جف سشنز نامزد احراز پست دادستان كل آمريكا راي داده بود.
پس از اينكه اين نماينده آمريكايي ترامپ را رئيس جمهوري غيرقانوني خواند و گفت كه در مراسم تحليفش شركت نمي كند، ترامپ درتوئيتي نوشت: بهتر است لوئيس به حوزه انتخابيه خود برسد.
ترامپ گفت ايالت جورجياي آمريكا به جرم و جنايت آلوده است و لوئيس بايد زمان بيشتري را براي سر و سامان دادن به حوزه انتخابيه خود اختصاص دهد.
اروپام**9158
مترجم: بهجت عباسي**انتشار دهنده: فريبا مدني

سرخط اخبار جهان