۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82584919
T T
۰ نفر

اعتصاب كم‌سابقه كاركنان بانك مركزی انگلیس

۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82584919
اعتصاب كم‌سابقه كاركنان بانك مركزی انگلیس

لندن - ایرنا - اتحادیه كارگری یونایت روز دوشنبه اعلام كرد كه كاركنان بانك مركزی انگلیس در اقدامی كم‌سابقه از 31 جولای ماه میلادی به مدت 4 روز در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان اعتصاب می‌كنند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه كارگری یونایت با صدور بیانیه‌ای افزود:این اتحادیه، به بانك مركزی انگلیس اعلام كرده است كه شماری از كاركنانش در بخش‌های امنیتی، تشریفات و ساختمانی در روزهای 31 جولای، یكم و دوم آگوست اعتصاب خواهند كرد.
این بیانیه می‌افزاید: اگر مقامات بانك قادر نباشند كه مساله حقوقی كاركنان را حل ‌وفصل كنند، این اتحادیه نظر مشورتی‌اش را در چارچوب حل این مشكل ارائه خواهد داد.
به گفته این اتحادیه، كاركنان بانك نسبت به افزایش یك ‌درصدی دستمزدشان از ابتدای سال جاری میلادی اعتراض دارند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این اولین بار طی 50 سال گذشته است كه كاركنان بانك مركزی انگلیس دست به اعتصاب خواهند زد.
«مرسدس سانچز» مدیرمنطقه‌ای اتحادیه كارگری یونایت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: كاركنان بانك مركزی انگلیس، خشم خود در رابطه با مخالفت مقامات بانك نسبت به افزایش دستمزدشان را از طریق رای به برگزاری اعتصاب اعلام كرده‌اند.
وی افزود: عدم تمایل مقامات بانك به گفت‌وگو در رابطه با افزایش عادلانه دستمزد كاركنان، سبب خواهد شد تا تعدادی از شعبه‌های بانك مركزی، ازجمله شعبه اصلی‌اش در لندن عملاً از كار بیفتد.
این اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد كه شمار زیادی از خدمه پرواز شركت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) در فرودگاه هیترو لندن نیز شنبه گذشته به مدت 16 روز در اعتراض به وضعیت حقوقیشان اعتصاب كرده اند.
درحال حاضر در حدود 4 هزار تن از خدمه پروازی شركت بریتیش ایرویز كه از بعد از سال 2010 میلادی به این شركت پیوسته‌اند بر سر حقوق با كارفرمایشان اختلاف دارند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس از سوی افكار عمومی وبرخی از اعضاء كابینه اش تحت فشار قرار دارد تا طرح افزایش یك درصدی دستمزد كاركنان بخش های عمومی را لغو كند.
بر اساس این طرح كه اولین بار از سوی دولت دیوید كامرون در سال 2013 به اجرا گذاشته شد و قرار است تا سال 2020 ادامه پیدا كند، دستمزد كاركنان بخش های عمومی سالانه تنها یك درصد افزایش خواهد یافت.
بااین‌حال برخی از چهره‌های حزب محافظه‌كار از جمله بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بر این باورند كه ناكامی این حزب در انتخابات پارلمانی اخیر ناشی از نارضایتی كاركنان بخش عمومی بوده است.
اروپام ** هـ ن **1590
انتشار: محمد حسن دوستارگان

سرخط اخبار جهان