۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82559694
T T
۰ نفر
تصویرسازی با آیین‌ های كهن ایرانی اسلامی ارتباط تنگاتنگی دارد

تهران -ایرنا - مدیر عامل خانه هنرمندان ایران گفت: تصویرسازی عرصه ای است برای به تصویر كشیدن داستان های مهم كه درگذر زمان سینه به سینه نقل شده اند كه تا به امروز كه به ما رسیده اند.

به گزارش ایرنا از خانه هنرمندان،‌ مجید رجبی معمار در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه میهمانی هنر اظهار داشت: هنر عرصه زیبایی است و به تبع سرشت انسان به زیبایی تمایل دارد.
وی افزود: در سال های گذشته به سایر شاخه هنر تجسمی توجه داشته ایم و در این دوره توجه مان را معطوف به تصویرسازی كرده ایم. تصویر سازی یكی از شاخه های مهم هنر تجسمی است اما متاسفانه به این رشته هنری آن گونه كه باید در مقایسه با سایر رشته های تجسمی توجه نشده است.
رجبی معمار با بیان اینكه تصویر سازی با آیین های كهن ایرانی اسلامی ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: نمایشگاه میهمانی هنر، یكی از مهمترین نمایشگاه های تصویر سازی در سال های اخیر است و در این نمایشگاه شاهد نمایش آثار هنرمندان پیشكوت و جوان در كنار هم هستیم و با مرور آثار این مجموعه به نوعی می توان مسیری كه تصویرگری ایران از سال 1347 تاكنون طی كرده را مرور كرد.
رجبی معمار با اشاره به نمایشگاه مهمانی هنر افزود: در این نمایشگاه شاهد نمایش آثار متنوعی هستیم و به عنوان یك مخاطب جدی هنر از تماشای این آثار لذت می برم.
مدیر عامل خانه هنرمندان افزود: این نخستین همكاری خانه هنرمندان ایران با موزه كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان است و قصد داریم با برپایی نمایشگاه و برنامه های مشترك به این همكاری در گذر زمان تداوم ببخشیم كه نه تنها هنرمندان بلكه مردم نیز مخاطب این نمایشگاه باشند و با اعضای خانواده خود برای تماشای این مجموعه به خانه هنرمندان ایران بیایند.
رئیس موزه كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان نیز گفت: موزه كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان دربرگیرنده آثار تولید شده توسط هنرمندان این مجموعه از نیمه دوم دهه 40 است و تاكنون 2300 كتاب توسط انتشارات این مجموعه منتشر شده است.
زهرا اطهری افزود: تصویر سازی های تمام این كتاب ها با مجموعه ای اسناد و ماكت هایی كه برای فیلم های این مجموعه تولید شده در این موزه نگهداری می شود.
وی ادامه داد: موزه كانون مجموعه بی نظیری از تصویر سازی ها را در اختیار دارد كه در این سال ها كمتر فرصت دیده شدن آن ها فراهم شده و بیشتر موزه، فعالیت خود را متمركز بر گردآوری آثار كرده بود اما مدتی است كه تصمیم گرفتیم كه بخشی از برنامه موزه را نیز معطوف به نمایش آثار كنیم و شركت در نمایشگاه میهمانی هنر نخستین تجربه جدی برای همكاری با سایر نهادهای فرهنگی است و تا پیش این هرگز این تعداد از آثار تصویرگران موزه برای نمایش در اختیار مجموعه ای گذاشته نشده است.
به گفته وی، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با فراهم كردن امكان نشر كتاب برای كودكان و نوجوانان فرصت بالنده شدن تصویرگری را نیز در ایران فراهم كرده و امروزه تصویرگران ایرانی در عرصه بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و جای بسی خوشحالی و افتخار است.
پنجمین نمایشگاه میهمانی هنر شب گذشته(جمعه) افتتاح شد.
در این نمایشگاه 170 اثر از آثار 77 تصویرگر ایرانی از سال 1347 تاكنون به معرض نمایش گذاشته شده است.
پنجمین دوره نمایشگاه مهمانی هنر تا 29 خرداد ماه در خانه هنرمندان ایران برپا است.
فراهنگ ** 9338 ** دریافت: ‌صدیقه بهارلو * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ