۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱:۴۹
کد خبر: 82557665
T T
۰ نفر
پيام تسليت رئيس بنياد شهيد در پي حوادث تروريستي روز چهارشنبه تهران

تهران- ايرنا- نماينده ولي فقيه، معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در پيامي با محكوم كردن حملات تروريستي روز چهارشنبه در تهران، شهادت جمعي از هموطنان عزيز را به ملت شريف ايران و تمامي خانواده‌هاي معزز اين شهداي والا مقام تسليت گفت.

به گزارش بامداد پنجشنبه ايرنا به نقل از بنياد شهيد و امور ايثارگران، در متن پيام حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد علي شهيدي آمده است: گروه‌هاي ملحد تكفيري و تروريستي در حركتي مذبوحانه به روي زائران حرم مطهر امام خميني (ره) و كاركنان و رهگذران اطراف مجلس شوراي اسلامي آتش كينه گشودند و شماري از هموطنان بي گناه را شهيد و مجروح ساختند.
اين گروه‌هاي ددمنش و حاميان شيطان صفت آنان كه با اقدامات غير انساني و ضد بشري همواره در طول تاريخ اين مرز و بوم چهره پليد خود را به نمايش گذاشته‌اند، امروز نيز خشم و كينه خود را در مقابل عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و همبستگي و آرامش ملت شريف ما با چنين اقدام وحشيانه‌اي بروز دادند تا شايد به خيال باطل و توهم خويش بتوانند استواري جامعه ايران و امنيت آن را بر هم زنند كه البته به لطف پروردگار و در سايه تدابير و رهنمودهاي مقام معظم رهبري، مانند هميشه در رسيدن به اهداف و توطئه شوم خود با شكست مواجه شده و خواهند شد.
اينجانب ضمن محكوم كردن اين حملات تروريستي، شهادت جمعي از هموطنان عزيز را به ملت شريف ايران و تمامي خانواده‌هاي معزز اين شهداي والا مقام تسليت عرض مي‌نمايم و براي آن شهداي معزز علو درجات و براي تمامي بازماندگان صبر جميل مسألت مي‌نمايم. همچنين از درگاه الهي آرزوي سلامتي و شفاي عاجل براي مجروحان اين حادثه دلخراش را دارم.
اين پيام تاكيد كرد كه بنياد شهيد و امور ايثارگران در كنار ساير دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط آمادگي خود را جهت هرگونه اقدامي اعلام مي‌دارد.
صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروريستي جداگانه، ساختمان مجلس شوراي اسلامي و حرم امام خميني (ره) هدف تيراندازي مهاجمان انتحاري مسلح قرار گرفت كه تاكنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بيش از 40 نفر تائيد شده است
به گفته منابع امنيتي، با هوشياري ماموران حرم مطهرحضرت امام خميني(ره)، يكي از مهاجمان انتحاري قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاري ديگر نيز خود را منفجر كرد. از سه مهاجم به مجلس شوراي اسلامي يك تروريست خود را منفجر كرد و 2 تن ديگر توسط نيروهاي امنيتي و حفاظتي به هلاكت رسيدند.
گروه تكفيري تروريستي داعش مسئوليت اين حملات را بر عهده گرفته است.
شبد**1953** 1010
تنظيم كننده:مرتضي شحنه**انتشار دهنده:حسن معظمي
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه