تسهيلات بازسازي و نوسازي صنايع و معادن در سال جاري ارايه مي شود

سمنان- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: امسال علاوه بر تسهيلات رونق توليد، تسهيلات بازسازي و نوسازي صنايع و معاون در كشور ارايه مي شود.

به گزارش ايرنا، بهروز اسودي روز يكشنبه در جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان سمنان در سالن مديريت بحران استانداري افزود : با توجه به شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در مجموع براي پنج هزار واحد توليدي كوچك، متوسط و بزرگ كشور اين تسهيلات مدنظر قرار گرفته است.
وي با بيان اين كه اين تسهيلات هم به صورت ارزي و هم به صورت ريالي است،اظهارداشت: در مجموع ١٠ هزار ميليارد تومان و ٢ هزار ميليون دلار تسهيلات ريالي و ارزي براي ارايه تسهيلات درنظر گرفته شده است.
اسودي اضافه كرد : هدف ارايه تسهيلات بازسازي و نوسازي صنايع و معادن افزايش رقابت پذيري، توسعه صادرات، كاهش ضايعات و كاهش شدت مصرف انرژي و بازسازي و نوسازي صنايع و معادن كشور است.
وي درباره ارايه تسهيلات رونق توليد در كشور، خاطرنشان كرد : در سال گذشته ١٦ هزار ميليارد تومان تسهيلات براي هفت هزار واحد كوچك و متوسط در كشور ابلاغ شده بود و امسال ٢٠ هزار ميليارد تومان براي ١٠ هزار واحد توليدي كوچك و متوسط درنظر گرفته شده است.
وي تصريح كرد : اين ١٠ هزار واحد شامل هفت هزار واحد كوچك، هزار واحد متوسط و ٢ هزار طرح هايي با پيشرفت فيزيكي بالاي ٦٠ درصد است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تاكيد كرد: در تسهيلات رونق توليد هدف صيانت و نگهداشت توليد و اشتغال است و بايد با ارايه اين تسهيلات توليد و اشتغال دستكم ١٠ درصد افزايش يابد.
به گزارش ايرنا، در اين نشست مشكلات شماري از واحدهاي توليدي و صنعتي در امور مالياتي و امور زيربنايي مورد بررسي قرار گرفت.
استان سمنان حدود يك هزار و 800 واحد توليدي داراي پروانه بهره برداري دارد و دولت يازدهم براي رونق بخشي به چرخه اقتصادي توليد داخلي با توجه به رهنمودهاي رهبري درباره تحقق اقتصاد مقاومتي، ارايه تسهيلات رونق توليد را از سال 95 درنظر گرفت.
٧٣٤١/٦٠٢٦
خبرنگار: خديجه سلطاني پور ** انتشاردهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها